رونمایی از 20 جلد کتاب در جزیره قشم
کد خبر: 4104333
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹

رونمایی از 20 جلد کتاب در جزیره قشم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم از رونمایی از ۲۰ جلد کتاب در دهمین شب از سلسله برنامه‌های «شهریما» نمایشگاه دستاوردهای مردمی جزیره جهانی قشم خبر داد.

رونمایی از کتاب

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم، مهدی سلامتی هرمزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی این سازمان، شب گذشته، 12 آذر در حاشیه آیین رونمایی از ۲۰ جلد کتاب در نمایشگاه دستاوردهای مردمی این جزیره، اظهار کرد: آیین‌های فرهنگی با حضور مردم معنا و مفهوم واقعی پیدا می‌کند و این حضور در نحوه نگرش متولیان و مسئولان حوزه فرهنگ تأثیرگذار خواهد بود.

وی در ادامه تصریح کرد: با رصد و احصا مشکلات نویسندگان و هنرمندان عزم جدی برای رفع نواقص و حمایت از نویسندگان و هنرمندان داریم و خواستار این هستیم که نویسندگان و هنرمندان نیز برای برطرف کردن نواقص به ما کمک کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم همچنین از تشکیل کمیته خرید کتاب در این سازمان خبر داد و اضافه کرد: با تشکیل این کمیته امیدواریم خرید کتاب در جزیره زیبای قشم ساماندهی و کتاب‌هایی در شأن مردم این جزیره خریداری شود.

یادآور می‌شود؛ در این آیین «ایرج اعتمادی» به لحاظ تعهد و اخلاق‌مداری، تعدد و کیفیت آثار منتشره در یک سال گذشته، به‌ عنوان ناشر برگزیده قشم انتخاب شد.

در پایان این آیین که با حضور «حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی» امام‌جمعه شهرستان قشم، «حجت‌الاسلام محمد سعید» آخوندی معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از مدیران و روسای ادارات این سازمان و شهرستان و برخی از اصحاب فرهنگ و هنر جزیره برگزار شد از ۲۰ اثر فرهنگی منتشر شده در قشم رونمایی و به نویسندگان آن‌ها لوح تقدیر و هدایایی اهدا شد.

در این رویداد فرهنگی از کتاب‌های «دایه» نوشته انیسه شریفی‌ پور قشمی، «پروانه‌ای با بال‌های سبز» از فریده مشایخی، «هم رکاب با جزیره» از عبدالرضا دشتی زاده، «از کنار پنجره» نوشته حسین فریدونی، «ضرب‌المثل‌های زبان اچمی» از فریبا نیک‌نام، «محکومیت قلب‌ها» از میترا عیسوند، «موج و ماه» نوشته هدی آذربو، «روش انجام فعالیت‌های اقتصادی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بندری» از حمید جهرمی‌ نژاد و «طعم گس قهوه ترک» نوشته مهرناز خرسند رونمایی شدند.

کتاب‌های «خروس پرحنایی عجب صدایی داری» از سیده معصومه سیدنژاد، «بررسی تطبیقی حقوق شهروندی در نهج‌البلاغه و انجیل» اثر حجت‌الاسلام احمد غلامی، «Nagging Old Woman» اثر ایرج اعتمادی، «خوشه‌چین خیال» نوشته مژگان محمدی، «چهارفصل قشنگه هر کدومش یه رنگه» از سیده معصومه سیدنژاد، «امیرارسلان نامدار(تحقیق)» اثر مژگان محمدی، «کاش یک زن معمولی بودم» ترجمه سها بعنونی، «خود نوازی تنبک» نوشته محمدرضا شادمانی، «چگونه با همسرم گفتگو کنم» از فخرالسادات رضوی، «رهیافتی به تاریخ ریاضیات در دوران اسلامی» نوشته فریبا فرمیتنی و «واکاوی زیست جهان نجم‌آباد رازی (بررسی خوشه‌های تصویری مرصادالعباد)» به قلم مژگان محمدی نیز از دیگر کتاب‌های رونمایی شده در این مراسم بود.

انتهای پیام
captcha