جهاد تبیین، جهاد آحاد مردم بوده و به توان مردم بستگی دارد
کد خبر: 4104369
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳

جهاد تبیین، جهاد آحاد مردم بوده و به توان مردم بستگی دارد

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه جهاد تبیین، جهاد آحاد مردم است و به توان مردم بستگی دارد، عنوان کرد: جهاد تبیین دستگاه بیداری اذهان و احیای اراده‌ها و وظیفه مبلغان اقامه است و در این مسیر باید اخلاق تبلیغی و تبیینی ما تغییر کند.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی

به گزارش ایکنا از زنجان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان، حجت‌الاسلام رضا عزت‌زمانی، معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی،  شامگاه روز گذشته ۱۲ آذر در گردهمایی فعالان فرهنگی و شبکه تبلیغ استان در اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان، با اشاره به اینکه در دوره‌ای قرار داریم که پیش زمینه دوران ظهور است، یادآور شد: امام راحل(ره) فرمودند: انقلاب از نشانه‌های ظهور است و ما به پشتوانه نهضت عاشورا به این انقلاب معتقد هستیم.

وی با بیان اینکه در عصری قرار داریم که تمام کفر بر علیه دستگاه حق و توحید کار می‌کند، افزود: باور ما این است که اقامه حکومت حق، غایت حرکت انبیا و اولیا است و نباید از امام عصر(عج) تصویر کنج‌نشینی برای فرا رسیدن زمان ظهور داشته باشیم.

این مسئول با بیان اینکه آرزوی اهل‌بیت(ع) اقامه حکومت توحید و حق است، گفت: ما انقلاب اسلامی را نعمت امام عصر(عج) می‌دانیم که به دست ما رسیده است و معتقد هستیم راه و مسیر درست در هر دوره‌ای به تناسب درک و اجتماع قلبی که بین مردم شکل می‌گیرد، توسط امامین انقلاب برای ما ترسیم می‌شود.

عزت‌زمانی با یادآوری اینکه امروز دشمن همه سرمایه، توان و تجربه خود را برای مواجه با این نهضت انقلابی به کار گرفته است، گفت: دشمن بلد است صحنه بازی را آماده کند و در این راه طیف‌های مختلف را برای پیشبرد اهداف خود به بازی گرفته است اما همواره مظلومیت جبهه حق پرچم را نگه داشته و به دست صاحب اصلی آن خواهد رساند.

معاون امور فرهنگی و تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی تبدیل قیام به اقامه را اصلی‌ترین تکلیف امروز فعالان جبهه تبلیغ خواند و گفت: جهاد در راه خدا از قیام آغاز می‌شود اما در قیام نمی‌ماند و باید فرصت اقامه فراهم شود و در این بین باید فرصت نقش‌آفرینی برای همه اقشار فراهم شود.

این مسئول با اشاره به اینکه جهاد تبیین یک واجب عینی است و کسانی که در میدان هستند باید نقش‌آفرینی کنند، گفت: مخاطبان ما نه تنها جامعه متدین کشور، بلکه عموم مردم هستند. وقتی از مردم سخن می‌گوئیم همه مردم منظور ما است؛ این افراد باید حرف حق را بشنوند و مورد خطاب ما قرار گیرند.

وی با بیان اینکه دستگاه و جامعه‌ای که خود را پیشران و فرمانده روشنگری دل‌ها و اذهان می‌داند، باید میدان‌داری کند، خطاب به روحانیون و مبلغان گفت: دستگاه تبلیغ فرمانده این میدان است و اکنون در عصر جهاد زبان هستیم و لازم است تا با تبیین و روشنگری، گره‌های ذهنی را باز کنیم.

معاون امور فرهنگی و تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب، حضرت زینب(س) را پرچم‌دار جهاد تبیین معرفی کردند، تصریح کرد: اگر حضرت زینب(س) نبود نیمی از رشادت‌ها و مجاهدت‌های قیام کربلا محقق نمی‌شد و اگر جهاد تبیین امروز همگانی است باید قیام همگانی شکل گیرد و نظامات آن ترسیم شود.

این مسئول به بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص هیئات مذهبی اشاره کرد و افزود: هیئت، کانون جهاد تبیین است؛ ولی باید به این نکته توجه کرد، آنچه به هیئت، هویت جمعی می‌دهد خیل عظیم مردمی است که در آنجا جمع می‌شوند. لشگر عظیمی که یوم‌العباس زنجان را جهانی می‌کند مردمی هستند که برای سالار شهیدان اشک می‌ریزند.

عزت‌زمانی با یادآوری اینکه همین مردمی که در هیئت حاضر می‌شوند باید بتوانند تبیین‌گری برای خانواده و افراد پیرامون خود باشند، ابراز کرد: در عصری که فضای مجازی بی‌محابا عمل می‌کند، تبیین‌گری نیازمند تلاش بیشتری است.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: دشمن با تمام توان در فضای مجازی پیش می‌‎رود و چنان محاصره تبلیغاتی را تنگ کرده که فرصت گفت‌وگو و ارتباط با مخاطب را از جامعه روحانیت گرفته است و برای مردم یک پارادایم فکری ایجاد کرده تا در آن نتوان از دستاوردهای انقلاب دفاع کرد.

عزت‌زمانی اضافه کرد: دشمن تلاش می‌کند تا هویت جوانان را مورد هجمه قرار دهد، روحیه ناامیدی را در جامعه افزایش دهد و یک جوان ایرانی حس بدبختی کند، از این‌رو لازم است تا از ظرفیت مساجد، هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی برای مقابله با این هجمه بهره برد و باید باور داشته باشیم که ۱۰ درصد جمعیت یک هیئت می‌توانند یک سایت معاند را خفه کنند.

این مسئول با یادآوری اینکه مساجد، روضه‌های سنتی خانگی، پاتوق دختران و … هر کدام به نوعی کانون جهاد تبیین هستند، گفت: می‌توان از طریق پاتوق‌های دختران جایگاه زن در غرب را مورد بررسی قرار داد و جوانان را به فکر کردن واداشت.

وی با اشاره به اینکه جهاد تبیین، جهاد آحاد مردم است و به توان مردم بستگی دارد، عنوان کرد: جهاد تبیین دستگاه بیداری اذهان و احیای اراده‌ها و وظیفه مبلغان اقامه است و در این مسیر باید اخلاق تبلیغی و تبیینی ما تغییر کند.

در این مراسم ضمن تقدیر از خدمات حجت‌الاسلام فیرور خسروی معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان، بهزاد طارمی به عنوان معاون جدید معرفی شد.

انتهای پیام
captcha