حضور بانوی قزوینی در مرحله نهایی رشته نهج‌البلاغه مسابقات قرآن
کد خبر: 4104371
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶

حضور بانوی قزوینی در مرحله نهایی رشته نهج‌البلاغه مسابقات قرآن

فاطمه آرمان‌نیا از استان قزوین در رشته نهج‌البلاغه به آزمون شفاهی برخط بخش معارفی چهل‌و‌پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم راه‌یافت‌.

نهج البلاغه

به گزارش ایکنا از قزوین، چهل‌و‌پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه کشور پس از گذر از مراحل شهرستانی، استانی، منطقه‌ای و مقدماتی به ایستگاه رقابت کشوری رسیده است تا از آزمونی که ۲۶ آبان‌ماه برگزار شده پانزده نفر در رشته نهج‌البلاغه به مرحله پایانی راه‌یابند و در بین آن‌ها نام یک بانوی قزوینی هم به چشم می‌خورد.

فاطمه آرمان‌نیا در این دور از رقابت‌ها با شرکت‌کنندگانی از استان‌های تهران، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی، خراسان‌رضوی، یزد، ایلام، فارس، خراسان شمالی و سمنان به رقابت خواهد پرداخت.

کلیه مراحل چهل‌و‌پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در رشته نهج‌البلاغه به‌صورت برخط و کتبی برگزار می‌شد و این مرحله پایانی شفاهی خواهد بود.

فاطمه آرمان‌نیا بانوی قزوینی راه‌یافته به مرحله پایانی این رقابت سراسری، متولد سال ۱۳۶۷ و فارغ‌التحصیل کارشناسی حقوق است و در حال حاضر به‌عنوان عضوی از جامعه فرهنگیان در آموزش و پرورش مشغول تدریس است.

وی فعالیت قرآنی را از دوران نوجوانی آغاز کرده و بلافاصله بعد از اخذ مدرک دیپلم به‌عنوان مربی شروع به تدریس در مهدهای قرآنی قزوین کرده است، اما انس او با نهج‌البلاغه از دوران دانشجویی آغاز شده و با شرکت در رقابت‌های نهادها و سازمان‌های مختلف غالباً رتبه‌های یک تا پنج کشوری را به‌خود اختصاص داده است‌. وی همچنین داور کشوری نهج‌البلاغه در بخش دانش‌آموزان است.

لازم به ذکر است که در بخش معارفی چهل‌و‌پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در مجموع ۲۰ هزار و ۱۰۸ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که شامل ۱۲ هزار و ۱۴۵ نفر در رشته تفسیر عمومی قرآن کریم، ۵ هزار و ۵۲۲ نفر در رشته ترجمه نهج‌البلاغه و ۲ هزار و۴۴۱ نفر در رشته ترجمه صحیفه سجادیه است.

به گزارش ایکنا سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، چهل‌و‌پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن را در سه بخش آوایی (قرائت و حفظ قرآن کریم)، نغماتی (اذان، دعاخوانی و مدیحه‌سرایی) و معارفی (تفسیر عمومی قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم حکمت‌های نهج‌البلاغه و ترجمه و مفاهیم صحیفه سجادیه) برگزار کرده‌ است که مرحله نهایی بخش معارفی مسابقات سراسری قرآن اواخر آذرماه و یا اوایل دی‌ماه به میزبانی استان قم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha