اختتامیه‌ سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان ایلام برگزار شد
کد خبر: 4104508
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۱

اختتامیه‌ سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان ایلام برگزار شد

سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان ایلام از 11 تا 13 آذرماه به دبیری اجرایی عقیل نوری در ایلام برگزار شد.

سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان ایلامبه گزارش ایکنا از ایلام، علی هوشمند، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، امروز، ۱۳ آذرماه، در مراسم اختتامیه‌ سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان در مجتمع فرهنگی ـ هنری شهر ایلام، اظهار کرد: از همه فعالان این عرصه که با وجود مشکلات چراغ تئاتر را روشن نگه داشته‌اند، قدردانی می‌کنم.

وی با بیان اینکه رونق تئاتر در جامعه نشانه‌ پویایی یک جامعه است، تصریح کرد: جامعه تئاتر دارای فضای دوست‌داشتنی است و مدیران و کارگزاران فرهنگی با وجود هنرمندان معنا پیدا می‌کنند.

وی با گرامیداشت یاد مرحوم باسره، گفت: علی باسره به عنوان استاد ما با ما هست و خواهد بود.

بر اساس راأی هیئت داوران، در این جشنواره در بخش بروشور، از طراح بروشور «عروس جنگ»، خدیجه غلامی از شهرستان ایلام تقدیر شد.

در بخش گریم، طراح گریم «نمایش کلاغ‌ها» نرگس عباسی از شهرستان ایلام موفق به دریافت تندیس و جایزه نقدی شد.

در بخش طراح نور لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به هشام ابوقداره طراح نور نمایش «سایه‌های پشت دیوار» تقدیم شد.

در بخش طراحی لباس لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به نرگس عباسی طراح لباس «نمایش کلاغ‌ها» تقدیم شد.

در بخش طراحی و ساخت موسیقی، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به گروه موسیقی «نمایشی کلاغ‌ها» تقدیم شد.

لوح تقدیر و جایزه نقدی طراحی صحنه بدون در نظر گرفتن رتبه به اکبر خدارحمی، طراح صحنه نمایش «سایه‌های پشت دیوار» و مستانه صفربیگی طراح صحنه نمایش «عروس جنگ» تعلق گرفت.

در بخش بازیگری زن، هیئت داوران با اهدای لوح از بازیگران «نمایش کلاغ‌ها» تقدیر کردند و جایزه ویژه در این زمینه به مهسا صادقی بازیگر کلاغ‌ها اعطا شد.

در بخش بازیگری زن هیئت داوران با اهدای لوح تقدیر از فرزانه قبادی‌نژاد بازیگر «داستان یک پایان» از مهران و رعنا صیدمحمدی بازیگر نمایش «هلمت ذوقی» از ایوان تقدیر شد.

رتبه سوم بازیگری زن لوح تقدیر و جایزه نقدی به مینا حسینی بازیگر «رومانی» از آبدانان تعلق گرفت.

رتبه دوم بازیگری زن لوح تقدیر و جایزه نقدی به زهرا چراغی بازیگر دو نمایش «عروس جنگ» و «سایه‌های پشت دیوار» از شهرستان ایلام تعلق گرفت.

رتبه اول بازیگری زن، تندیس جشنواره و دیپلم افتخار به فاطمه کهزادیان بازیگر «عروس جنگ» از شهرستان ایلام تعلق گرفت.

در بخش بازیگری مرد هیئت داوران با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی به صورت مشترک از آقای عبدالهی از آبدانان و سجاد مهدیان از ایوان تقدیر کرد.

رتبه سوم در بخش بازیگری مرد به یعقوب دارابی بازیگر نمایش «رومانی» از شهرستان آبدانان و کیهان کیانی‌مقدم بازیگر نمایش هملت ذوقی از ایوان اعطا شد.

رتبه دوم در بخش بازیگری با لوح تقدیر و جایزه نقدی به محمدرضا کوچکی از نمایش «رومانی» از شهرستان آبدانان تعلق گرفت.

رتبه اول در بخش بازیگری مرد با تندیس جشنواره، لوح سپاس و جایزه نقدی به رضا صفری به خاطر بازی در نمایش «عروس جنگ» از شهرستان ایلام تعلق گرفت.

در بخش نمایشنامه نویسی رتبه سوم به مصطفی کرمی نویسنده «داستان یک پایان» از شهرستان مهران رتبه دوم به سعید خیرالهی برای نمایش «رومانی» و رتبه اول به احمد غلامی برای نمایش «عروس جنگ» تعلق گرفت.

در بخش کارگردانی رتبه سوم به صید فاضل خانی برای نمایش «هملت ذوقی»، رتبه دوم به مهرداد علیزاده برای نمایش «رومانی» و رتبه اول به احمد غلامی برای نمایش «عروس جنگ» تعلق گرفت.

سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان ایلام به دبیری اجرایی عقیل نوری از ۱۱ تا 13 آذرماه با نمایش عمومی نمایش‌های «داستان یک پایان» به نویسندگی مصطفی کرمی و کارگردانی مهدی رادپور و «رومانی» به نویسندگی و کارگردانی سعید خیرالهی و مهرداد علیزاده، «عروس جنگ» به نویسندگی و کارگردانی احمد غلامی، «سایه‌های پشت دیوار» به نویسندگی و کارگردانی زهرا چراغی و آرش منصوری و «هلمت ذوقی» به نویسندگی و کارگردانی حمدالله جمالی و صیدفاضل خانی آغاز شد.

انتهای پیام
captcha