طرح قرآنی «بشری» در کرمانشاه برگزار می‌شود
کد خبر: 4104932
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱

طرح قرآنی «بشری» در کرمانشاه برگزار می‌شود

معاون قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه از برگزاری طرح قرآنی «بشری» در استان خبر داد و گفت: این طرح به جهت عادی بودن و فراگیری آن در مکان و زمان مختلف همچنین قابلیت آموزش آن به تمام گروه‌های سنی و فرهنگی و افراد بی‌سواد و کم‌سواد در استان برگزار می‌شود.

محسن کرمیان قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه

محسن کرمیان، معاون قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه از برگزاری طرح قرآنی «بشری» در کرمانشاه خبر داد و اظهار کرد: این طرح به جهت عادی بودن و فراگیری آن در مکان و زمان مختلف همچنین قابلیت آموزش آن به تمام گروه‌های سنی و فرهنگی و افراد بی‌سواد و کم‌سواد در استان برگزار می‌شود.

وی افزود: معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد اسلامی در دولت مردمی طرح‌ها و برنامه‌هایی را در راستای فراگیرسازی و توسعه فعالیت‌های قرآنی و امور قرآنی در سطح ملی طراحی کرده است که برگزاری طرح‌های آموزشی از جمله آن‌هاست.

کرمیان با تأکید بر فرهنگ‌سازی قرآنی، ترویج سبک زندگی قرآنی و ایجاد فضا‌های قرآنی در جامعه، بیان کرد: طرح قرآنی بشری طرحی است که بر اساس آن اکثریت مردم توانایی تعلیم قرآن و تعلم قرآن و آموزش درست روخوانی و روانخوانی قرآن را به دست آورند و از ویژگی‌های طرح آن است که هر فردی در هر سطحی از تحصیلات می‌تواند در کلاس‌های آموزشی طرح شرکت کند.

معاون قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه تصریح کرد: برای اجرای طرح در استان کرمانشاه از اساتید ممتازی بهره گرفته می‌شود و از اهداف طرح فراگیری قرآن و قابل درک بودن آن برای تمام اقشار جامعه است.

وی در پایان تأکید کرد: از مهم‌ترین اهدافی که طرح دنبال می‌کند ساده‌سازی یادگیری قرائت قرآن کریم است و در این طرح شرکت‌کنندگان در طول زمان بسیار کوتاهی با بهترین و آسان‌ترین روش قرآن را آموزش می‌بینند.

انتهای پیام
captcha