آغاز فرایند جشنواره قرآنی دانشگاه فرهنگیان
کد خبر: 4104976
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳
فاطمه موسوی خبر داد:

آغاز فرایند جشنواره قرآنی دانشگاه فرهنگیان

مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان از آغاز فرایند سی و سومین دوره جشنواره قرآن و عترت این دانشگاه خبر داد و گفت: جشنواره امسال در 49 رشته برگزار می‌شود که 9 رشته ویژه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان طراحی شده است.

سیده‌فاطمه موسوی، مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیانسیده‌فاطمه موسوی، مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به اعلام فراخوان سی و سومین دوره جشنواره قرآن و عترت این دانشگاه‌ گفت: آیین‌نامه این دوره از جشنواره اوایل آذرماه به دانشگاه‌ها ابلاغ و پس از آن ثبت نام برای حضور در جشنواره آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه جشنواره قرآنی دانشگاه فرهنگیان در 49 رشته و دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود، ‌افزود: دانشجویان تا پایان آذرماه فرصت خواهند داشت تا با مراجعه به سامانه https://33quranjashnvareh.cfu.ac.ir مراحل ثبت‌نام خود را طی کنند.

موسوی در مورد زمانبندی‌ برگزاری جشنواره در مراحل مختلف گفت: پس از پایان ثبت‌نام،‌ دانشگاه‌ها تا طی یک هفته ابتدایی اسفندماه فرصت خواهند داشت تا منتخبان نهایی را اعلام کنند. بر همین اساس دانشگاه‌ها طی بازه زمانی دو ماهه دی و بهمن‌ مهلت برگزاری مسابقات را در مرحله دانشگاهی خواهند داشت.

مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: مرحله کشوری جشنواره نیز اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار می‌شود. استان میزبان نیز پس از قطعی شدن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی به میزبانی دانشگاه فرهنگیان از جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان کشور در سال آینده خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری مطلوب این جشنواره نیز صورت گرفته و پیش‌بینی می‌شود بتوانیم آن را در بازه زمانی مردادماه برگزار کنیم.

موسوی در مورد دیگر جزئیات جشنواره سی و سوم دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: یکی از رشته‌های جشنواره امسال رشته حفظ جزء 30 قرآن است، این رشته اضافه شده است تا دانشجومعلم‌ها انگیزه‌های لازم برای حفظ حداقل یک جزء از قرآن را داشته باشند.

مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه این جشنواره در 49 رشته برگزار می‌شود، گفت: از مجموع 49 رشته 9 رشته سرود، تئاتر،‌ تولید بازی‌های رایانه‌ای، خط تحریری، قصه‌گویی، آئین سخنوری، تئاتر عروسکی، نمایشنامه‌خوانی و نمایشنامه رادیویی مربوط به دانشگاه فرهنگیان است و تا مرحله کشوری برگزار خواهد شد و 40 رشته دیگر طبق مسابقات قرآن و عترت دستگاه‌های دانشگاهی خواهد بود.

وی در بخش پایانی به فراهم کردن شرایط برای حضور بیشتر دانشجویان در جشنواره و سایر فعالیت‌های قرآنی این دانشگاه اشاره و اظهار کرد: برای بحث حفظ جزء 30 قرآن همایشی در شهر قم با حضور 300 نفر از دانشجومعلم‌های حافظ و فعالان قرآنی دانشگاه، برگزار شد. در این همایش کارگاه تربیت مربی حفظ قرآن برگزار و طی آن آموزش‌های لازم برای ترغیب و تشویق بیشتر دانشجویان به عرصه حفظ قرآن ارائه شد.

انتهای پیام
captcha