آئین تجلیل از برترین‌های مسابقات قرآن خانواده‌ها و کارکنان ودجا برگزار شد + فیلم
کد خبر: 4104994
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸

آئین تجلیل از برترین‌های مسابقات قرآن خانواده‌ها و کارکنان ودجا برگزار شد + فیلم

آئین اختتامیه و تجلیل از نفرات برتر مسابقات قرآن کریم خانواده‌ها و کارکنان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، ۱۵ آذرماه در مجموعه صاایران(صنایع الکترونیکی ایران) برگزار شد.

آیین تجلیل از برترین‌های مسابقات قرآن خانواده‌ها و کارکنان ودجا برگزار شدبه گزارش خبرنگار ایکنا، آیین اختتامیه و تجلیل از نفرات برتر مسابقات قرآن کریم خانواده‌ها و کارکنان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، صبح امروز، ۱۵ آذرماه با حضور مسئولان و فرماندهان این وزارتخانه و حائزان رتبه‌های برتر در سالن اجتماعات امام حسن مجتبی(ع) مجموعه صاایران(صنایع الکترونیکی ایران) برگزار شد.

این مراسم با تلاوت سیدمحمد لاجوردی، نفر اول مسابقات قرائت کارکنان و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.


بیشتر بخوانید:


در ادامه امیردریادار رستگاری، مدیرعامل صاایران به خیر مقدم به حاضران پرداخت و گفت: قطعاً برکات قرآن در نظام جمهوری اسلامی و وزارت دفاع امروزه موج می‌زند و تأسی به آموزه‌های قرآن موجب رستگاری است و این امر موجب سرافرازی کشورمان است.

وی ادامه داد: ما در نیروهای مسلح و به ویژه وزارت دفاع با تأسی به قرآن، یک به یک، گردنه‌های خطرناکی را که پیش پای ما گذاشته‌اند، سپری کرده و چنانکه در قرآن می‌خوانیم «وَلاَ تَهِنُوا وَلاَ تَحْزَنُوا وَأَنتُمُ الأَعْلَوْنَ إِن کُنتُم مُّؤْمِنِینَ؛ و سست نشوید! و غمگین نگردید! و شما برترید اگر ایمان داشته باشید!» اگر ایمان داشته باشیم، قطعاً پیروز هستیم.

مدیرعامل صاایران اضافه کرد: بنابراین ایمان به خدا موجب می‌شود که انسان ترس از هیچ موجود دیگری نداشته باشد و تمام امیدش به خداوند باشد و همین مسئله راه را باز می‌کند‌، چنانکه امروزه می‌بینیم با وجود خباثت‌ها، شرارت‌ها و تحریم‌ها و خرابکاری‌ها صنعتی دشمن با تأسی نیروهای مسلح به ویژه وزارت دفاع و خانواده‌ها به آموزه‌های قرآن، راه هموار شده و اگر قطعاً امروزه در غیر راهی که باری تعالی مشخص کرده بود، حرکت می‌کردیم، شاهد اقتدار ایران عزیز نه تتها در منطقه بلکه در عرصه بین‌الملل نبودیم.

امیردریادار رستگاری با تأکید بر اینکه ایران اسلامی امروزه مصداق بنیان مرصوص و به عنوان قدرت تأثیرگذار در منطقه و جهان است، تصریح کرد: چرا برنامه‌ریزی غرب با وجود این همه هزینه‌کردها و در اختیار قرار دادن تسلیحات در عراق و سوریه و... و به وجود آوردن داعش، جواب نداد؟! اما ایران اسلامی، نیروهای مسلح و وزارت دفاع امروزه با تأسی از قرآن و ولایت‌فقیه به عنوان قدرت فرهنگی و پایه‌گذار قدرت‌های جهانی می‌درخشد.

امیردریادار رستگاری، مدیرعامل صاایران

سپس حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیمی، معاون تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی ـ سیاسی به ارائه گزارش از این دوره از مسابقات پرداخت و گفت: این مسابقات با هدف نشر و گسترش فرهنگ و معارف قرآنی، ایجاد زمینه انگیزه، توسعه فعالیت‌های قرآنی در میان خانواده‌ها و کارکنان، تداوم فعالیت‌های قرآنی، ایجاد رقابت سالم، ارزیابی و شناسایی افراد مستعد و معرفی به ستاد نیروهای مسلح برای مسابقات قرآن سال آینده برگزار شد.

وی ادامه داد: بخش فرزندان دختر در دو مقطع سنی پایین و بالای ۱۶ سال به میزبانی صاایران، بخش بانوان شاغل و همسران در سازمان صنایع دفاع با رقابت ۴۵۷ نفر، بخش فرزندان پسر در دو مقطع پایین و بالای ۱۶ سال به میزبانی اتکا و بخش آقایان شاغل و وظیفه به میزبانی ساتا با رقابت ۳۳۷ نفر برپا شد.

ابراهیمی با اشاره به راهیابی بیش از هزار و ۳۰۰ متسابق به مرحله نهایی و حضور هزار و  ۲۷۶ متسابق طی ایام مسابقات افزود: البته در مرحله مقدماتی این دوره از مسابقات در شهریور و مهرماه امسال، بیش از پنج هزار نفر شرکت کردند. این مسابقات در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ ۱، ۳، ۵، ۱۰، ۱۵، ۲۰ و ۲۵ جزء و حفظ کل قرآن و اذان همچنین درک مفاهیم براساس جزء ۲۵ ویژه آقایان شاغل و وظیفه و براساس جزء ۲۲ ویژه بانوان شاغل و همسران برگزار شد.

وی به آمار تفکیکی اشاره کرد و گفت: در مرحله نهایی در رشته قرائت تحقیق ۱۱۰ نفر، در رشته ترتیل ۱۹۷ نفر، در رشته اذان ۹۰ نفر، در رشته حفظ ۶۳۸ نفر، در رشته مفاهیم ۲۴۱ نفر با هم به رقابت پرداختند.

ابراهیمی اضافه کرد: پس از ایام کرونا و محدودیت‌های آن که مسابقات به خط و مجازی برگزار شد، امسال نخستین سالی است که مسابقات پس از آن دوران فترت به صورت حضوری برگزار شد و از سوی دیگر شاهد اوج رقابت‌ها و استقبال متسابقان به ویژه در بخش فرزندان پسر و آقایان شاغل و وظیفه بودیم.

وی تأکید کرد: این دوره از مسابقات را ۱۱۰ نفر از داوران کشوری و لشکری در ۲۹ گروه شامل ۵۹ داور خانم و ۵۱ داور آقا قضاوت کردند.

بنا بر گزارش ایکنا، بخش دیگر این برنامه پخش کلیپ تصویری از روند برگزاری این دوره از مسابقات بود. سپس نونهال مهنیا شمس، منتخب مهدهای قرآنی وزارت دفاع به دکلمه‌خوانی با موضوع امام زمان(عج) و قرآن پرداخت.

مقطعی از تلاوت محمد کاظمی، مدرس و قاری ممتاز از آیه 35، سوره نور،
...يَكَادُ زَيْتُهَا يُضِیءُ وَلَوْ لَمْ تَمْسَسْهُ نَارٌ نُورٌ عَلَى نُورٍ يَهْدِی اللَّهُ لِنُورِهِ مَنْ يَشَاءُ وَيَضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثَالَ لِلنَّاسِ وَاللَّهُ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ ﴿۳۵﴾

در ادامه محمد کاظمی، قاری برجسته کشورمان به تلاوت آیاتی از قرآن پرداخت و سپس از تعدادی از مدیران عامل ادارات میزبان این دوره از مسابقات تجلیل شد.

بخش دیگر این برنامه سخنرانی حجت‌الاسلام کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران بود. (متن کامل سخنرانی)

حسن ختام این برنامه تجلیل از نفرات برتر با اهدای لوح و هدایا بود.

انتهای پیام
captcha