ثبت‌نام دانشگاهیان علوم پزشکی چهارمحال‌وبختیاری در جشنواره قرآنی
کد خبر: 4105697
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۳

ثبت‌نام دانشگاهیان علوم پزشکی چهارمحال‌وبختیاری در جشنواره قرآنی

ثبت‌نام دانشگاهیان علوم پزشکی چهارمحال‌وبختیاری در بیست‌وهفتمین دوره‌ جشنواره قرآن و عترت تا ٢٠ آذر از طریق سایت مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت به نشانی quran.behdasht.gov.ir انجام می‌شود.

جشنواره قرآن و عترت ع دانشگاه علوم پزشکی

مریم امیدی، رئیس اداره قرآن و عترت(ع) دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه ثبت‌نام دانشگاهیان علوم پزشکی استان در بخش‌ها و رشته‌های مختلف بیست‌وهفتمین دوره‌ جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور آغاز شده است، اظهار کرد: ثبت‌نام تا ٢٠ آذر از طریق سایت مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت به نشانی quran.behdasht.gov.ir انجام می‌شود.

وی با ذکر اینکه این جشنواره در شش بخش و ۵٣ رشته برگزار خواهد شد، ادامه داد: جشنواره قرآن و عترت(ع) دانشگاه علوم پزشکی شامل بخش‌های آوایی، پژوهشی، ادبی، هنری، معارفی و فناوری و تولیدات رسانه‌ای است.

وی ادامه داد: ٢ تبصره در آیین‌نامه جشنواره وجود دارد که دانشجویانِ شرکت‌کننده در رشته‌های معارفی در صورت کسب عنوان سراسری و ملی یک الی ٢ نمره در دروس معارف آنان لحاظ می‌شود. همچنین برای اساتید و کارکنان در صورت کسب عنوان در مرحله سراسری و ملی امتیازات فرهنگی در نظر گرفته می‌شود.

امیدی با تأکید بر تنوع و گستردگی بخش‌ها و رشته‌های جشنواره قرآن و عترت، بیان کرد: علاوه بر دانشگاهیان فعال در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ، تفسیر و ...، افراد توانمند در حوزه‌های هنری، تولیدی و پژوهشی و علاقه‌مند به مباحث دینی نیز می‌توانند در بیست‌وهفتمین دوره از جشنواره قرآنی هدهد آثار خود را ارائه کنند.

رئیس اداره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بخش‌های مختلف جشنواره‌ هدهد را نیز یادآور شد و گفت: «بخش آوایی» این جشنواره شامل رشته‌های قرآئت تحقیق، قرآئت ترتیل، حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء پیوسته، حفظ ۱۵ جزء پیوسته، حفظ ۱۰ جزء پیوسته، حفظ ۵ جزء پیوسته، اذان، همخوانی و تواشیح دعاخوانی، مداحی، حفظ سوره ملک، حفظ یک جزء پیوسته، حفظ ۳ جزء پیوسته، صحیح‌خوانی قرآن، آیین سخنوری و فصیح‌خوانی نماز است.

امیدی افزود: همچنین «بخش معارفی» ۱۵ رشته را شامل می‌شود که تفسیر قرآن کریم، حفظ و مفاهیم قرآن کریم، حفظ و مفاهیم احادیث معصومین(ع)، سیره معصومین(ع)، احکام، پرسمان معارفی، سبک زندگی اسلامی ایرانی، معارف نهج‌البلاغه، حفظ فرازهایی از نهج‌البلاغه، معارف صحیفه سجادیه، حفظ فرازهایی از صحیفه سجادیه، نماز، زندگی مهدوی، اخلاق و پوشش حرفه‌ای و ترجمه سوره منتخب هستند.

وی تصریح کرد: بخش پژوهشی مشتمل بر مقاله‌نویسی، تلخیص کتاب، نقد کتاب، ایده‌پردازی، ایده‌شو و تالیف کتاب و بخش فنآوری و تولیدات رسانه‌ای شامل تولید نرم‌افزار، تولید اپلیکیشن و تولیدات رسانه‌ای می‌باشد.

وی گفت: شعر، داستان‌نویسی، نمایشنامه‌نویسی و فیلمنامه‌نویسی، چهار رشته بخش ادبی هستند و بخش هنری نیز شامل ۹ رشته خوشنویسی، معرق و منبت، عکاسی، طراحی، پوستر، فیلم کوتاه داستانی، نقاشی، تذهیب، فیلم مستند، اینفوگرافی می‌باشد.

رئیس اداره قرآن و عترت(ع) دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: سال گذشته و در بیست‌و ششمین دوره جشنواره قرآنی وزارت بهداشت، بیش از پنج هزار و ۹۴ نفر از دانشگاه علوم پزشکی استان برای شرکت در ۵۴ رشته مرحله دانشگاهی ثبت‌نام کردند، از این تعداد، ۱۷۴ نفر دانشجو، ۴۴ نفر استاد و چهار هزار و ۸۷۶ نفر کارمند بودند که در مجموع یک‌هزار و ۸۴۱ نفر مرد و سه هزار و ۲۵۳ زن شرکت داشتند؛ پس از داوری مرحله دانشگاهی این جشنواره، ۴۳ اثر به عنوان برگزیده انتخاب و معرفی شد و ۲۲ اثر به مرحله کشوری راه یافت که در مرحله کشوری نیز ۱۱ دانشگاهی استان شامل پنج کارمند، چهار دانشجو و دو استاد حائز مقام‌های اول تا پنجم شدند.

انتهای پیام
captcha