ایفای نقش حوزه‌ علمیه در تبلیغات فرهنگی مدرن ضروری است
کد خبر: 4105779
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱
معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران گلستان:

ایفای نقش حوزه‌ علمیه در تبلیغات فرهنگی مدرن ضروری است

معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران گلستان گفت: با توجه به پیشرفت فناوری و به‌وجود آمدن فضاهای مجازی و فعالیت بسیاری از آحاد جامعه در این فضا و از سویی حمله‌های فرهنگی دشمن در فضای رسانه و شبکه‌های اجتماعی حوزه علمیه موقعیت و نقش رسانه‌ای خود را باید به‌خوبی ایفا کند و در کنار تبلیغ سنتی، تبلیغات فرهنگی مدرن و مطابق با نیازهای روز جامعه را انجام دهد.

کابوسی معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران گلستانلیلا کابوسی، معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران گلستان در گفت‌وگو با ایکنا از استان نقش حوزه‌های علمیه و طلاب و روحانیون را در تبیین مسائل فرهنگی و مقابله با تهاجم دشمن در حوزه شناختی و ادراکی حائز اهمیت دانست و گفت: مهمترین ابزار در مقابله به جنگ رسانه‌ای و روانی دشمن ارتقای سطح آگاهی‌های سیاسی و اجتماعی و تقویت مبانی اعتقادی و دینی نسل جوان و ارتباط منطقی و خردمندانه با آنان و تبلیغ دین با روش‌های قرآنی و به‌کارگیری شیوه‌های اثربخش و غیراحساسی و تبیین مسائل و بیان صادقانه واقعیت‌ها و احترام و تکریم جوانان است.

معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران گلستان تصریح کرد: از ابتدای شکل‌گیری انقلاب اسلامی نیز در طول 43 سال شاهد موضع‌گیری‌های معاندین داخلی و خارجی بوده‌ایم که باید با اتخاذ راهکارهای فرهنگی و دینی مناسب به مقابله با این جریانات باطل بپردازیم. قطعاً آنچه امروز شاهد آن هستیم نه تنها این انقلاب را نشانه گرفته حتی اصول اسلامی و انسانی را زیر پا نهاده است. 

معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران گلستان تصریح کرد: وظایف طلاب و حوزه‌های علمیه در شناساندن ارزش‌های اسلام و انقلاب به نسل جوان و نوجوان و توانایی پاسخگویی به شبهات این قشر است که از طرق مختلف فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی در جامعه میسر می‌شود که مهمترین آن که مقام معظم رهبری نیز به آن تأکید فراوانی دارند جهادتبیین است.

کابوسی نقش طلاب را در جهاد تبیین بسیار خطیر دانست و گفت: وظیفه ما خاموش‌کردن فتنه با روشنگری در فضای مجازی و حقیقی با استفاده از اخبار معتبر است؛ امروز جهاد تبیین در راستای انقلابی‌گری تعبیر می‌شود و اگر از این راه بتوانیم شاخصه‌های انقلابی‌گری و حوزه انقلابی را تبیین کرده و مبانی امام و رهبری را در خصوص انقلاب و حوزه انقلابی را بیان کنیم می‌توانیم با توطئه‌های دشمن مقابله کنیم.

معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران گلستان به شیوه‎های سنتی و مدرن در عرصه تبلیغ توسط طلاب اشاره کرد و گفت: با توجه به پیشرفت فناوری و به‌وجود آمدن فضاهای مجازی و فعالیت بسیاری از آحاد جامعه در این فضا و از سویی فعالیت و حمله‌های فرهنگی دشمن در فضای رسانه و شبکه‌های اجتماعی حوزه علمیه موقعیت و نقش رسانه‌ای خود را باید به‌خوبی ایفا کند و در کنار تبلیغ سنتی، تبلیغات فرهنگی مدرن و مطابق با نیازهای روز جامعه را انجام دهد.  

کابوسی با اشاره به فعالیت مبلغان و طلاب در فضای مجازی افزود: برگزاری نشست‌ها، کرسی‌های علمی، تربیون‌های آزاد، جلسات پرسش و پاسخ در موضوعات مورد شبهه جوانان و نوجوانان به خصوص شبهات مربوط به حجاب و عفاف، حضور کارشناسان رسانه‌ای در صدا و سیما، تولید و انتشار عکس نوشته،کلیپ، تک نوشت، تولیدات رسانه‌ای تولیدات گرافیکی و ... از جمله اقدامات طلاب دینی در فضای مجازی است.

معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران گلستان توجه به هجمه‌های جبهه دشمن، تقویت مهارت‌های تبلیغی و حضور گسترده‌تر مبلغان در جامعه به خصوص بانوان را تأثیرگذار دانست و گفت: برگزاری نشست‌های متعدد تبیینی و بصیرتی، پاسخ به شبهات در جمع طلاب، بانوان به‌ویژه در مدارس دخترانه توسط مبلغان دانش‌آموزی و امین، برگزاری تربیون‌های آزاد و فعالیت‌های مجازی و رسانه‌ای و برگزاری انواع برنامه‌های فرهنگی در مدارس آموزش و پرورش از جمله برنامه‌هایی است که به همت طلاب و مبلغان در سطح استان برگزار شده است.

انتهای پیام
captcha