برگزاری همایش «نقش ایران قوی در نظم نوین جهانی» در آذربایجان غربی
کد خبر: 4106576
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷

برگزاری همایش «نقش ایران قوی در نظم نوین جهانی» در آذربایجان غربی

همایش «نقش ایران قوی در نظم نوین جهانی» با حضور حجت‌الاسلام عسگر فعال‌آذر، رئيس دفتر امور اهل‌سنت آذربایجان‌غربی و تعدادی دیگر از علمای شیعه و سنتی در ارومیه برگزار شد.

حجت‌الاسلام عسگر فعال‌آذر، رئيس دفتر امور اهل‌سنت آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام عسگر فعال‌آذر، رئيس دفتر امور اهل‌سنت آذربایجان‌غربی ۲۱ آذر ماه در همایش نقش ایران قوی در نظم نوین جهانی ضمن تسلیت ایام فاطمیه اظهار کرد: دلیل جریانات و اغتشاشات اخیر مخالفت با کشور اسلامی است و اگر جریانات و مشکلات پیش پای نظام را بر کل روزهای انقلاب  تقسیم کنیم برای هر روز بیش از یک‌ بحران خواهیم داشت.

وی افزود: دلیل این‌ همه بحران و مشکلاتی که دشمن برای ما ایجاد می‌کند این است که جمهوری اسلامی خط بطلانی بر تمام آرمان‌ها و مبانی غرب کشیده است.

حجت‌الاسلام فعال‌آذر بیان کرد: چندصد سال قبل در کشورهای غربی القا شد که دین افیون و مواد مخدر ملت‌ها است و فایده و ارزشی ندارد و‌ با این شعارها دین کنار گذاشته و فقط در روزهای یکشنبه و کلیساها خلاصه شد.

وی با بیان اینکه هدف آن‌ها به بن‌بست کشیدن دین در عوالم شرق همچون کشورهای غربی جهت دستیابی به منافع و استعمار جهان بود، ادامه داد: جمهوری اسلامی با پیروزی انقلاب اسلامی خط بطلانی بر مبانی کشورهای غربی در خصوص دین کشید و دروغگویی غربی‌ها نمایان شد.

رئيس دفتر امور اهل‌سنت آذربایجان‌غربی تصریح کرد: دلیل همه بحران، فتنه و اغتشاشات اخیر از بین بردن دین در کل جوامع بشریت است و امام علی(ع) می‌فرمایند: «وقتی فتنه می‌آید، مشکلات به وجود آورده و وقتی می‌رود آگاهی و بصیرت به‌جای می‌گذارد»، و این فتنه اخیر هدف دشمنان را برای ما آشکارتر کرد.

وی گفت: ضدانقلاب و سایر دشمنان مانند جنگ احزاب وارد صحنه شدند تا نظام را به چالش کشیده و به بن‌بست برسانند، این حوادث ضمن به‌وجود آوردن مشکلات، دشمن‌شناسی را برای ما به ارث گذاشت.

حجت‌الاسلام فعال‌آذر عنوان کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید: «شیطان دشمن شما است، شما هم دشمن شیطان باشید»، در زمینه دشمن‌شناسی این فتنه ثمرات مفیدی داشت‌.

وی افزود: در این نظام تبعیضی بین شیعه و سنی وجود ندارد و در استان ما امکانات بسیار خوبی در اختیار علمای اهل تسنن قرار گرفته و آمار دقیق اهل سنت معلوم نیست زیرا موضوع اهل تشیع و تسنن مطرح نیست‌.

رئيس دفتر امور اهل‌سنت آذربایجان‌غربی اضافه کرد: جمهموری اسلامی نظام عطوفت و مهربانی است و بعضی از علمای اهل‌سنت فریب خورده و بیانیه‌هایی مغایر با موازین نظام صادر کرده بودند در حق جمهوری اسلامی اجحاف کردند.

وی ادامه داد: بسترهایی که باعث صدور بیانیه شد؛ عدم آشنایی با قوانین و‌ مقررات حاکم بر کشور، ترس از تهدیدها، عدم‌اعتماد به اخبار و گزارشات داخلی و گرفتن اخبار از فضای مجازی و شبکه‌های معاند ماهواره‌ای و تصور بر سقوط نظام هستند.

حجت‌الاسلام فعال‌آذر اظهار کرد: از دیگر عوامل صدور بیانیه‌ها اطمینان از وجود امنیت و آزادی بیان در کشور است، باید نظام و اهدافش را بشناسیم و با بصیرت و آگاهی بیش از گذشته به وظایف خود عمل کنیم.

دین‌گریزی جوانان از اهداف پشت پرده دشمنان است

ماموستا مامد کلشی‌نژاد، امام‌جمعه اهل‌تسنن ارومیه نیز در این همایش بیان کرد: افول و کوچک کردن نقشه جغرافیایی کشورها برای تسلط بر آن‌ها برای دشمنان غربی مستکبر اهمیت فراوانی دارد و در طول تاریخ همیشه استعمار و استکبار در تلاش بوده ولی در سال‌های اخیر در پنج کشور منطقه نقش متجاوزگرانه خود را پررنگ کردند.

وی افزود: شکست نیروهای متجاوز در منطقه آن‌ها را وا می‌دارد تا نقشه‌های شوم خود را پایه‌ریزی کنند و می‌گویند ما به قیچی و ابزاری نیاز داریم تا روی نکات حساس و افراطی کار کنیم و مسلمانان را به جان هم انداخته و بین‌شان تفرقه ایجاد کنیم و این موضوع موجب طراحی نقشه‌هایی برای از بین بردن اتحاد شده که همیشه با شکست مواجه می‌شود.

ماموستا کلشی‌نژاد بیان کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیر خودشان که در خصوص مسائل مختلف و نظم نوین جهانی بود فرمود: «یکی از مسائلی که سبب شد اینها به فکر بیفتند و مردم را به جان هم بیندازند، انزوای ایالت‌متحده آمریکا در منطقه بود»، افول کرده و الان هم برای حضور پساآمریکایی در منطقه برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی ادامه داد: موضوع اقتصادی امروزه یکی از مسائل مهم و حائز اهمیت در دنیا است و دشمنان برای دستیابی به منافع بیشتر در آسیا، سعی کردند مشکلات اقتصادی را به این قاره و خاورمیانه انتقال دهند و کریدور ایران به دلیل ارتباط همه جانبه، می‌تواند آن‌ها را به مقاصد خود و رونق اقتصادی به نفع خودشان در مناطق مختلف دنیا برساند به همین دلیل بیشتر روی نقاط حساس قومی و مذهبی کشور ما فعالیت می‌کنند.

امام‌جمعه اهل تسنن ارومیه تصریح کرد: آمریکا و سایر کشورهای مستکبر دلسوز ما نیستند و این اتفاقات روی داده برای احقاق حق مردم نیست بلکه دین‌گریزی و جدایی جوانان و مردم از هویت و شخصیت دینی و اسلامی از اهداف دستان پشت پرده این جریانات است.

وی گفت: یکی از نقشه‌های دشمنان قضیه قوم‌گرایی بود و روی مسائل حساس مناطق برنامه‌ریزی‌های دقیقی انجام داده بودند تا به مقاصد شوم خود برسند و اسلام را در ایران از بین ببرند.

ماموستا کلشی‌نژاد عنوان کرد: روحانیت شیعه و سنی در ایران بیشتر از سایر اقشار مورد ظلم و هجمه واقع می‌شوند، همیشه باید به نکات ریز توجه کنیم و با بصیرت، آگاهی، اتکا به دین، ولایت و اتحاد می‌توان دسیسه‌های دشمنان را خنثی کرد.

جوانان تحت تاثیر فضای مجازی گمراه شده‌اند

علی اکبری، فعال اجتماعی نیز در این همایش اظهار کرد: دستگیر شدگان حوادث اخیر از نسل جوان بودند که توسط فضاسازی‌های دشمنان ملت ایران در شبکه‌های اجتماعی فریب خوردند، طی صحبت‌های انجام شده با آنان با وجود عفت در عمق وجودی‌شان احساس می‌شد که تحت تأثیر فضاسازی‌ها گمراه شده بودند.

وی افزود: مباحث فرهنگی نیازمند کار جهادی و شبانه‌روزی است و باید پیام‌های جامعه را دریافت و راهکار لازم برای مواجه با آن را ارائه داد و اگر مشکلات اقتصادی جامعه برطرف شود بسیاری از مسائلی همچون ازدواج و فرزندآوری نیز بر طرف خواهد شد.

اکبری بیان کرد: حل بسیاری از مشکلات فرهنگی ساده است و نباید پیچیدگی ایجاد کرد، آموزش و آگاه‌سازی اساس بنیاد یک جامعه در فرهنگ‌سازی باشد و حضرت زهرا(س) الگویی ارزشمند برای نسل جوان است و شخصیت والامقام و سبک زندگی این بانوی گرانقدر باید برای نسل جوان بازگو شود.

وی ادامه داد: عده‌ای در قامت یک بی‌حجاب به عنوان مهاجمان فرهنگی در تلاش برای گسترش این ضد فرهنگ در جامعه هستند و اصطلاح زن، زندگی، آزادی را مطرح می‌کنند که باید به زن آزادی داد، آزادی زن در دیدگاه آن‌ها برهنگی است.

این فعال اجتماعی تصریح کرد:  یکی از پیام‌های اصلی نهج‌البلاغه پرهیز از دنیاگرایی بوده که در حکمرانی سکولار نمود پیدا کرده است که دنیای برای آخرت اسلام نقطه مقابل این حکمرانیست و سکولار به تعبیر اعراب یعنی آبادانی دنیا که با پول و ثروت محقق می‌شود لذا در این تفکر زن، آزادی و زندگی در خدمت ثروت است.

وی گفت: طمع کشورهای استکباری جهان به ایران اسلامی سابقه بسیار طولانی دارد و همیشه برای استعمار این سرزمین دسیسه و نقشه‌هایی داشتند و به شیوه‌های مختلف سعی در تحت سلطه قرار دادن ایران و چپاول ثروت و منابع را داشتند که اکنون با استفاده از توطئه‌های نرم و استفاده از فضای مجازی این هدف خود را به پیش می‌برند.

اکبری تصریح کرد: با افزایش سطح بینش و آشکارسازی دسیسه‌های دشمنان باید در جامعه بیش از گذشته بیداری ایجاد کرد که این امر همکاری بیش از پیش مسئولان و مردم را طلب می‌کند.

 

انتهای پیام
captcha