اقامه «سوگواره یاس نبوی» در ۲۰ بقعه متبرکه چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4108440
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹

اقامه «سوگواره یاس نبوی» در ۲۰ بقعه متبرکه چهارمحال‌وبختیاری

همزمان با ایام فاطمیه دوم و در آستانه سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، ۲۰ بقعه متبرکه چهارمحال‌وبختیاری در قالب طرح «سوگواره یاس نبوی» میزبان عزاداران فاطمی هستند.

سوگواره یاس نبوی

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن امیری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از استان با اشاره به اقامه هر ساله عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س) در بقاع متبرکه شاخص استان، اظهار کرد: امسال نیز تمامی امامزادگان و بقاع متبرکه استان میزبان عزاداران شهادت حضرت زهرا(س) هستند و طرح «سوگواره یاس نبوی» نیز با محوریت ۲۰ بقعه شاخص استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به مصادف شدن شهادت سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی با ایام فاطمیه، بیان کرد: علاوه بر اعزام ۲۰ مبلغ به بقاع متبرکه شاخص استان، اجرای سخنرانی توسط خطیبان توانمند و ذکر مصیبت توسط مادحین اهل بیت(ع)، شاهد برنامه‌های جانبی از جمله برپایی ایستگاه صلواتی، نمایشگاه بصیرتی، توزیع بسته‌های مواد غذایی با عنوان تبرکات فاطمی و اطعام عزاداران از محل موقوفات خواهیم بود.

امیری ضمن اشاره به حوادث اخیر در کشور، تصریح کرد: ایام فاطمیه دوم و محافل عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) بستر مناسبی برای برپایی نشست‌های تبیینی و تشریح موضوعاتی چون دفاع از حریم ولایت، تبیین اهداف فتنه‌ها و اغتشاشات اخیر است که از ظرفیت کارشناسان و واعظان استفاده می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به اینکه سوگواره یاس نبوی از چهارم تا هشتم دی‌ماه در بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود،گفت: تبلیغات و فضاسازی بقاع متبرکه و محیط‌های پیرامونی، هماهنگی با رسانه‌ها و صدا و سیما برای پوشش برنامه‌ها، پخش مداحی و کلیپ‌های مداحی متناسب با شهادت در بقاع متبرکه و دعوت عمومی از مردم برای حضور پرشور مردم از جمله تمهیدات پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام
captcha