بهره‌برداری از پروژه آبرسانی به نیمی از جمعیت چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4108528
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶
در دهه فجر

بهره‌برداری از پروژه آبرسانی به نیمی از جمعیت چهارمحال‌وبختیاری

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت: برای حل مشکل بیکاری در استان باید چند اتفاق بیفتد، از جمله اینها مسئله آب است و با اقدامات فشرده‌ای که در مجلس یازدهم افتاد، بزرگ‌ترین پروژه آبرسانی نیمی از جمعیت استان در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد و آرزوی دیرینه مردم برآورده می‌شود.

احمد راستینه، نماینده مجلس

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، احمد راستینه، نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی امروز، ۲۹ آذرماه در «نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری» با اشاره به اینکه اغتشاشات محصول ابعاد و علل درونی و بین‌الملل است، اظهار کرد: زمانی‌که نظم بین‌الملل به هم می‌خورد باید در این ساختار جدید نقش‌آفرینی صورت گیرد، از طرفی با تحول بحران امنیت غذایی، ذهن برای مدیریت کشور دچار مخاطره می‌شود، یعنی زمانی‌که چهره شما در عرصه بین‌الملل مخدوش شود قطعاً روابط خارجی کشور نیز دچار مشکل می‌شود، البته برخی اشتباهات داخلی موجب فراهم شدن فرصت‌های بیشتر برای دشمنان شد.

راستینه گفت: مجلس شورای اسلامی و دولت با یک برنامه‌ریزی به دنبال حل مسائلی همچون اشتغال، تسهیل سرمایه‌گذاری، راه‌اندازی مجدد کارخانه‌های راکد، قانون جهش تولید مسکن، قانون حمایت از جهش تولید دانش‌بنیان، قانون مالیات، جوانی جمعیت و ...  بوده است، البته دشمن با برهم زدن تمرکز و ایجاد اغتشاشات، نقش جدی در ایجاد مشکلات کشور داشت.

وی یادآور شد: همه تمرکز دشمن ایجاد نا امیدی در جامعه است که وظیفه داریم امید را در میان مردم و جوانان با انجام کارهای بزرگ و بازگو کردن آن‌ها زنده کنیم، با وجود همه مشکلات، دشمنی‌ها و تلاش‌ها، ایران کشوری مستقل و قدرتمند در عرصه بین‌الملل بوده البته باید مشکلات اقتصادی برطرف شود.

جنگ ترکیبی با هدف دو قطبی‌سازی جامعه

این نماینده مجلس ادامه داد: دشمن یک جنگ ترکیبی برای دوقطبی‌سازی جامعه طراحی کرده که نباید به این سمت حرکت کنیم، گرچه ملتی متحد و یکپارچه هستیم. برخی‌ها به حوزه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشور نقد دارند که مسئولان موظف به شنیدن انتقادات هستند، اما کسی که به دنبال تجزیه‌طلبی بوده را نباید نادیده گرفت و اجازه نخواهیم داد اغتشاشگران امنیت کشور را به خطر بیندازند.

به گفته وی، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بعد از گذشت بیش از ۴۲ سال انقلاب جزو فاخرترین قانون‌هاست.

راستینه با اشاره به بازار خودرو، افزود: باید به سمت انحصار تولید خودرو پیش برویم، زمانی قیمت کنترل می‌شود که خودرو کالای سرمایه‌ای نباشد.

وی در خصوص مسائل استانی، بیان کرد: برای حل مشکل بیکاری در استان باید چند اتفاق بیفتد، از جمله اینها مسئله آب بوده که با اقدامات فشرده‌ای که در مجلس یازدهم افتاد، بزرگ‌ترین پروژه آبرسانی نیمی از جمعیت استان در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد و آرزوی دیرینه مردم برآورده می‌شود، این بحث یکی از مولفه‌های مهم برای سرمایه‌گذاری در دشت ممنوعه بحرانی شهرکرد بوده که امکان سرمایه‌گذاری را از ما گرفته بود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از ابلاغ طرح جامع تامین آب شرب، صنعت و گردشگری به استان در ماه گذشته خبر داد و گفت: قرار شد طی سه ماه آینده با کسب نظرات از سوی کارشناسان، نیازهای استان در زمینه شرب، صنعت، گردشگری و حق‌آبه‌های زیست‌محیطی برآورد و با یک زیرساخت مناسب به سمت اجرای طرح جامع آب حرکت کنیم.

وی در بحث راه‌های مواصلاتی استان، توضیح داد: محور شهرکرد به خوزستان به عنوان محور مواصلاتی مهم تلقی می‌شود که پیش از سال ۹۹ بودجه‌های اندکی برای آن اختصاص می‌یافت، اما علاوه بر ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار، در قالب ماده ۵۶ نیز ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار ابلاغ و دو بانده این محور تا مسیر طاقانک تکمیل و از طاقانک تا شمس‌آباد زیرسازی در حال انجام است، از طرفی می‌توان گفت تا پایان امسال محور شهرکرد به شلمزار آماده آسفالت و تا خردادماه سال آینده باید چهار خطه محور شهرکرد به شلمزار انجام شود.

راستینه ابلاغ ۳۰ میلیارد تومان اعتبار از ماده ۵۶ به محور فرخشهر - شلمزار و مناقصه آن در دهه فجر، مناقصه محور سامان - قراقوش در دهه فجر و اعتبار ملی ۱۷ میلیارد تومانی و ۱۵۰ میلیاردی در سفر ریاست جمهور، اختصاص اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای محور سورشجان به سودجان در قالب اعتبارات سفر را از جمله اقدامات حوزه راه بیان کرد و گفت: در سفر ریاست جمهوری به استان، سد بیدکان جزو طرح‌های توسعه کشاورزی تصویب شد که در این سفر با قرارگاه خاتم‌الانبیا وارد قرارداد ۲۵۰ میلیارد تومانی شدیم و به دنبال امضای آن هستیم، البته ۳۰ میلیارد تومان اعتبار از سفر به این مسئله اختصاص یافت.

وی در خصوص راه‌آهن شهرکرد - مبارکه، اضافه کرد: تا سال ۹۹ پیشرفت این پروژه حدود ۲۲ درصد بود که اکنون به پیشرفت ۶۷ درصدی رسیده است، در سفر ریاست جمهوری ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای زیرساخت و ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای ریل مصوب شد.

رتبه ۱۴ بیکاری استان

راستینه با اشاره به رسیدن استان به رتبه ۱۴ بیکاری، بیان کرد: این رتبه قابل قبول نیست و تا پایان سال ۱۴۰۲ چهارمحال و بختیاری جزو استان‌های با نرخ بیکاری تک رقمی خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه تأکید کرد: در بحث انتصابات پیش از تأکید مقام معظم رهبری هم دخالت نداشتم، زیرا این موضوع را سم مهلک در زمان نمایندگی می‌دانم، البته تذکرات به مدیران ضعیف انجام می‌شود، اما این حق را ندارم که ساختار مدیریتی را متزلزل کنم.
رئیس کمیته تربیت بدنی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان به وظایف قانونی خود عمل نمی‌کند، تصریح کرد: با ادغام سازمان تربیت‌بدنی و ملی جوانان قانون حمایت از قهرمانان نوشته نشده بود و بعد از ۱۳ سال وزارت ورزش و جوانان صاحب قانون می‌شود.

وی ادامه داد: باوجود اینکه ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شهرکرد کلنگ‌زنی شده اما پیشرفت فیزیکی ضعیفی دارد، البته در ابلاغ اولیه جزو مصوبه سفر نبود اما جزو طرح‌های سفر قرار گرفت و ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای ورزشگاه اختصاص داده شد علاوه بر این اعتبار ۸۵ میلیارد تومان اعتبار در لایحه بودجه برای این پروژه قرار داده شد.

راستینه با تأکید بر اینکه آیین‌نامه صندوق حمایت از قهرمانان هنوز نوشته نشده است، گفت: باید این آیین‌نامه نوشته شود، زیرا بسیاری از قهرمانان کشور که ناخواسته در اغتشاشات اخیر از دست رفتند، به دلیل نبود حمایت بوده که دچار یأس در انگیزه می‌شوند.

وی در پایان در خصوص فیلترینگ برخی شبکه‌های اجتماعی، بیان کرد: دوران فیلترینگ به سر آمد، اما هیچ کشور هوشمندی، ساختار رسانه‌ای خود را به جریان معاند تبدیل نمی‌کند، بنابراین توسعه زیرساخت‌های رسانه‌ای و فضای مجازی، مدیریت هوشمند و ضابطه‌مند کردن فضای رسانه لازمه کار است، یعنی اگر حوزه رسانه ضابطه‌ای نداشته باشد در حقیقت جامعه را وارد مناقشه خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha