رونمایی از کتاب «رویای من در حصار» در دامغان
کد خبر: 4108691
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰

رونمایی از کتاب «رویای من در حصار» در دامغان

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان گفت: به مناسبت سالروز ثبت تپه هفت‌هزارساله حصار دامغان، آیین افتتاح نمایشگاه عکس و رونمایی از کتاب «رویای من در حصار» برگزار شد.

رونمایی از کتاب «رویای من در حصار» در دامغان

به گزارش ایکنا از سمنان، مجتبی اکبرپور، سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان ، روز گذشته، 29 آذر در مراسم رونمایی از کتاب رویای من در حصار گفت: نقش و نگارهای کودکان دامغانی از تپه حصار دامغان، در کتابی با عنوان رویای من در حصار توسط رویا شیدا گردآوری‌شده است.

وی با اشاره به قدمت هفت‌هزارساله تپه حصار دامغان، گفت: هم‌زمان با رونمایی از این کتاب، نمایشگاه گروهی تصویرسازی رویای من در حصار به همت آموزشگاه هنرهای تجسمی رویا در مجتمع فرهنگی هنری شهید شاهچراغی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دامغان برپاشده است.

اکبرپور متذکر شد: در تصاویر خلق‌شده، کودکان سعی در پیوند رازهای نهفته از گذشتگان در تپه حصار با دنیای کودکی و بی‌آلایش خود داشته‌اند.

رویا شیدا ، مدیر و مؤسس آموزشگاه هنرهای تجسمی رویا نیز با بیان اینکه سال‌هاست تپه حصار دامغان به‌عنوان میراثی ارزشمند، آدمیان را مجذوب خودکرده اظهار کرد: سفالینه‌های تپه تاریخی حصار و نقوش آن‌ها، منبعی قابل‌ دسترس برای شناخت احوال، آداب و نگرش مردمان آن روزگار بوده است.

وی با اشاره به اینکه کودکان برای آنکه هویت‌یابی کنند باید بدانند که گذشتگان برای آن‌ها چه میراثی به‌جا نهاده‌اند، یادآور شد: در این پروژه کودکان ضمن آشنایی با تپه حصار به‌عنوان میراث کهن شهر خود، با بهره‌جویی از نقوش سفالینه‌ها، سعی در ماجراجویی و خلق آثاری برگرفته از این نقوش داشته‌اند.

مدیر و مؤسس آموزشگاه هنرهای تجسمی رویا افزود: کودکان با آگاهی از تاریخ خود می‌توانند مناسبات دنیای کنونی را درک کرده و بدانند که چگونه از امروز برای ساختن آینده درس بگیرند.

نمایشگاه رویای من در حصار برای بازدید علاقه‌مندان تا پنج‌شنبه اول دی‌ماه دایر خواهد بود.

انتهای پیام
captcha