آزمون «رحمت» ویژه مدارس متوسطه جامعةالقرآن برگزار شد + فیلم
کد خبر: 4108779
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱

آزمون «رحمت» ویژه مدارس متوسطه جامعةالقرآن برگزار شد + فیلم

آزمون «رحمت» به صورت هماهنگ ویژه دانش‌آموزان مدارس متوسطه اول و دوم جامعةالقرآن الکریم برگزار شد.

آزمون رحمتمنیر روحی، مسئول روابط عمومی مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت جامعةالقرآن الکریم و اهل‌البیت(ع) در گفت‌وگو با ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: آزمون هماهنگ قرآن «رحمت» شامل روخوانی، حفظ، مفاهیم و تجوید قرآن، صبح امروز، 30 آذرماه به صورت همزمان در مدارس متوسطه اول و دوم دخترانه و پسرانه قم برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه آزمون فوق به صورت کتبی و در قالب پاسخ به پرسش‌های چهارگزینه‌ای به مدت 45 دقیقه برگزار شد، افزود: مرحله شفاهی آزمون رحمت، 25 آذرماه برپا شد. آزمون کتبی نیز در مدرسه متوسطه اول دخترانه حضرت علی‌نقی(ع) و متوسطه دوره دوم دخترانه امام جواد(ع) و مدرسه پسرانه متوسطه اول و دوم امام حسن مجتبی(ع) قم برگزار شد.

روحی با تأکید بر اینکه این آزمون در راستای ترویج فرهنگ اسلامی و براساس آخرین شیوه‌های آزمون‌های درسی انجام گرفت، بیان کرد: پاسخنامه‌ها نیز به صورت هوشمند مورد تصحیح قرار می‌گیرد. همچنین آزمون هماهنگ رحمت ویژه مدارس مقطع ابتدایی جامعةالقرآن در سراسر کشور به صورت همزمان، شنبه، سوم دی‌ماه برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این آزمون طی دو ترم از دانش‌آموزان اخذ می‌شود و به دانش‌آموزانی که در آزمون‌های مربوطه شرکت کرده باشند، گواهینامه از سوی مؤسسه متناسب با موضوع آزمون اعطا می‌شود.

ناهید ارنجی
انتهای پیام
captcha