ضرورت توجه هیئت‌های مذهبی به مقوله جهاد تبیین در فضای مجازی
کد خبر: 4108916
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵

ضرورت توجه هیئت‌های مذهبی به مقوله جهاد تبیین در فضای مجازی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: هیئت‌های مذهبی جهاد تبیین را در حوزه تبیین در فضای مجازی و در میدان عمل در دستور کار خود قرار دهند.

سید محمد رضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی،به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، سید محمدرضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی، امروز یکم دی ماه در همایش فاطمیون به ارائه تحلیلی از حوادث بعد از انقلاب پرداخت و تصریح کرد: دشمن زمانی که از غارت منابع ایران ناامید شد، در صدد براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برآمد. 

به گفته وی؛ دشمن در دهه اول انقلاب با به راه انداختن جنگ‌های سخت و نیمه سخت تلاش کرد با ایجاد جنگ‌های قبیله‌ای، ترور، حمله نظامی به طبس، کودتای نظامی و جنگ تحمیلی اقدامات مورد نظر خود را انجام دهند.

طالبی با اشاره به این که توطئه های دشمن با این محور تا دهه شصت ادامه داشت، افزود: در دهه شصت دشمن با تغییر تاکتیک در کنار جنگ سخت، جنگ فرهنگی را آغاز کرد که مقام معظم رهبری بارها در فرمایشات خود از آن به عنوان تهاجم فرهنگی دشمن یاد کرده‌اند. 

معاون سیاسی استاندار گفت: در دهه هشتاد دشمن جنگ‌های هوشمندانه را آغاز کرد و با شناسایی دانشمندان هسته‌ای، به ترور تعدادی از آنها اقدام کرد: در دهه 90 دشمن جنگ ترکیبی تمام عیاری را با حدود 16 مؤلفه اجرا کرد و با حملات سایبری، اقدامات فرهنگی، ایجاد اختلاف‌های مذهبی و تجهیز گروهک‌ها، تلاش کرد در حوادث اخیر با کشته سازی آن را به نام نظام تمام کند. 

به گفته وی؛ دشمن غافل از این است که قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران در احیای مذهب شیعه و تفکرات آن است، حال آن که آنها در بررسی های خود به این نتیجه رسیده‌اند که اعتقاد مردم ایران به ولایت فقیه و شهادت علت اصلی شکست شان در سال های گذشته است. 

معاون استاندار با بیان اینکه در شرایط فعلی دشمن از حدود 19 هزار رسانه در فضای مجازی علیه ایران استفاده می‌کند، ادامه داد : بهترین مکان برای انجام جهاد تبیین هیئت‌های مذهبی هستند. 

طالبی افزود: گسترش چتر بیمه سلامت و پرداخت هزینه های درمان بیماران، اعطای تسهیلات کسب و کار و اشتغالزایی به ویژه در روستاها، اجرای طرح توزیع عادلانه رایانه‌ها، ارتقای در آمد کارگران با افزایش 57 درصدی حقوق آنها، احیای بنگاه‌های اقتصادی، اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان و نظام حقوقی پرستاران، اولویت دادن به موضوع تکمیل پروژه های نیمه تمام، حل مشکلات ناشی از کرونا و ایجاد صندوق حمایت از بیماران خاص از جمله اقدامات بسیار ارزنده دولت سیزدهم در ماه های گذشته است. 

وی با اشاره به حضور پیکر چند تن از شهدای گمنام تازه تفحص شده در استان، بیان کرد: در تشییع شهدای گمنام در سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) مانند استقبال از رئیس جمهور باید حماسه ای دیگر رقم بزنیم چرا که انجام این کار در خنثی سازی توطئه های دشمن بسیار موثر است. 

معاون استاندار یادآور شد: در استقبال مردم خراسان جنوبی از رئیس جمهور این پیام به دنیا مخابره شد که با وجود مشکلات اقتصادی در کشور، ملت ایران همواره پشتیبان نظام هستند. 

طالبی از هفته فرهنگی استان گفت و تصریح کرد: برنامه های فرهنگی که در مرکز و شهرستان های استان در این هفته اجرا می‌شوند، مانند آبی بر آتش فتنه‌های دشمن است؛ نظام جمهوری اسلامی ایران به اندازه سر سوزنی در خصوص حجاب کوتاه نمی‌آید و اگر چند نفر معلوم الحال کشف حجاب کنند، آنها مردم ایران نیستند، بلکه ملت ایران کسانی هستند که در تشییع شهدا در اصفهان و مشهد شرکت کردند.

وی با تأکید بر نقش هیئت‌های مذهبی در فرهنگ سازی و پیگیری مسایل، اظهار کرد: هیئت‌های مذهبی باید برای حل مشکلات محلات خود اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha