برگزاری اختتامیه یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان دانشگاه‌های آذربایجان غربی
کد خبر: 4109578
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۴

برگزاری اختتامیه یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان دانشگاه‌های آذربایجان غربی

اختتامیه مرحله استانی یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان دانشگاه‌های آذربایجان غربی به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی برگزار شد.

مسابقات ملی مناظره دانشجویانبه گزارش ایکنا به‌نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد آذربایجان غربی، اختتامیه مرحله استانی یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان دانشگاه‌های استان به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی با شرکت ۱۶ تیم از دانشگاه‌های استان به میزبانی دانشگاه ارومیه و با داوری اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها برگزار شد.

استادیار گروه معارف اسلامی دانشگاه ارومیه در آیین اختتامیه این مسابقات با اشاره به اینکه مناظره دانشجویی بهترین فرصت برای یادگیری است، اظهار کرد: این مسابقات تمرین خردورزی، آداب سخن‌وری، شنیدن آرا و اندیشه‌های مخالفان و تمرین آمیخته کردن علم با عمل است.

حجت‌الاسلام ابراهیم عزیز با تاکید بر اینکه امروزه فراهم کردن فضایی برای شنیدن و گفتن از ضروریات جامعه است، گفت: تمام شرایط و فضا باید به سمتی حرکت کند که چنین ایده‌ها و مسابقاتی بیشتر انجام شود.

مدیرگروه فقه و حقوق دانشگاه ارومیه نیز در آیین اختتامیه این مسابقات گفت: دانشجویان دنبال فرصت‌هایی برای شنیدن و گفتن هستند و این مسابقات بهترین امکانات و شرایط را برای تعامل و تضارب آرا و اندیشه‌های دانشجویان فراهم می‌کند. 

رضا نیکخواه سرنقی ادامه داد: دانشجویان با حس بیداری و آزادی‌خواهی و مطالبه‌گری که دارند می‌توانند به رونق هر چه بیشتر این مسابقات اضافه کنند.

وی گفت: برگزاری چنین مسابقاتی در فضایی کاملا دوستانه و برادرانه و تحمل نظرات مخالفان و ارائه دلیل و سند برای ادعاها نشان از عمق ژرف‌اندیشی دانشجویانی دارد که برای هر ادعایی دلیل و سند آن را مطالبه می‌کنند.

این استاد دانشگاه ارومیه تاکید کرد: چنین روحیه‌ای باید بین دانشگاهیان ترویج پیدا کند و این مسابقات بهترین راه برای توسعه و ترویج چنین روحیه‌ای است.

گفتنی است، در این دوره از مسابقات چهار تیم جاد برادران از دانشگاه ارومیه، مطالبه‌گران از دانشگاه ارومیه، برهان از دانشگاه امام حسین(ع) و مدیران کارآفرین از دانشگاه آفاق به مرحله نیمه نهایی راه یافته بودند که پس از برگزاری مسابقات فشرده دو روزه در نهایت تیم برهان حائز رتبه برتر و تیم مدیران کارآفرین حائز رتبه دوم شده و به مرحله منطقه‌ای این مناظرات راه پیدا کردند که در دهه پایانی بهمن برگزار می‌شود.

مسابقات ملی مناظرات دانشجویی هر ساله به همت معاونت  فرهنگی جهاد دانشگاهی در سه مرحله استانی، منطقه‌ای و کشوری برگزار شده و تیم‌های برگزیده هر مرحله به مرحله بالاتر معرفی می‌شوند.

 

 

انتهای پیام
captcha