نشست قرارگاه عفاف و حجاب استان مازندران برگزار شد
کد خبر: 4110994
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۶

نشست قرارگاه عفاف و حجاب استان مازندران برگزار شد

نشست قرارگاه عفاف و حجاب استان مازندران، ۱۰ دی با حضور استاندار و تنی چند از مسئولان استانی و شهری در سالن شماره یک استانداری مازندران برگزار شد.

 استاندار مازندران

به گزارش ایکنا از مازندران، نشست قرارگاه عفاف و حجاب استان مازندران، ۱۰ دی با حضور استاندار مازندران، فرماندهی انتظامی مازندران و تنی چند از مسئولان استانی و شهری، در سالن شماره یک استانداری مازندران برگزار شد.

سیدمحمود حسینی‌پور، استاندار مازندران در این نشست با ابراز گلایه‌مندی از قبح‌شکنی‌ها در حوزه عفاف و حجاب، گفت: زیست معنوی و عفیفانه موضوع جدیدی نیست، پدیده‌ای که در سال‌های بعد از انقلاب با توجه به رویکردهای اساسی انقلاب اسلامی در دولت‌های مختلف شکل گرفت و فراز و فرودهایی داشت، در برخی دولت‌ها این قدر سهل‌انگاری وجود داشت که موجب جسور شدن هنجارشکنان شد.

وی افزود: سیاست‌های قاطعی در رابطه با این مسئله اتخاذ نشد و در تهاجم فرهنگی که دشمن طراحی کرد، از همین رسوخ‌ها بهره گرفت و این مسئله را برای ما تبدیل به یک معضل امنیتی کرد.

حسینی‌پور با بیان اینکه امروز حجاب به یک مسئله امنیتی تبدیل شده در صورتی که ماهیت این موضوع از ابتدا یک ماهیت فرهنگی بود، تصریح کرد: دشمن برای این حوزه بودجه‌های زیادی صرف کرد تا جامعه را از عفاف و حجاب تهی کند؛ متأسفانه جریاناتی که مخالف قوانین جمهوری اسلامی ایران درباره حجاب بودند، تلاش کردند تا در زمینه رعایت پوشش شرعی و قانونی، قبح عفاف و حجاب را در جامعه بشکنند.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: باید اعتراف کنیم امروز دشمن در فرایندی که در طول این سال‌ها دنبال می‌کرد تا بتواند مسیر و سبک زندگی جامعه اسلامی را تغییر دهد، موفق شده و کشف حجاب را طرح ریزی و اجرا کرد.

وی با بیان اینکه در جنگ اخیر دشمن علیه کشور کشف حجاب را به عنوان رمز عملیات مطرح کرد، یادآور شد: در فتنه ۸۸ رمز تقلب را داشتند و امروز کشف حجاب رمز فتنه بوده است.

حسینی‌پور ادامه داد: با شروع فتنه در ساری یک دختر کشف حجاب کرد که متأسفانه مورد بهره‌برداری شبکه‌های معاند قرار گرفت. در مواجهه با بی‌حجابی‌ها و کشف حجاب افراد نباید موضوع را ساده ببینیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه متأسفانه عده‌ای معتقدند نباید به مقوله بدحجابی توجه کرد، این امر درست نیست زیرا پاشنه آشیل نظام اسلامی حجاب و عفاف است، گفت: بسیاری از افرادی که در اغتشاشات اخیر دستگیر شدند، از شبکه‌های زنان فاسد بودند که با پشتیبانی عده‌ای در کف خیابان حاضر شدند و در مواجه با نیروی انتظامی نیز دشمن از بی حجابی به عنوان یک ابزار امنیتی در حال بهره‌گیری است.

سردار مرتضی میرزایی، فرمانده انتظامی استان مازندران در این نشست گفت: متأسفانه در جامعه امروزی بی حجابی به عنوان یک اعتراض مدنی در حال استفاده است.

وی افزود: در این ایام در ارتباط با برخورد عفاف و حجاب در خصوص طرح ناظر یک با شدت سالیان گذشته درحال برخورد هستیم.

سردار میرزایی با بیان اینکه همه توان و تلاش خود را به کار بسته‌ایم تا شاهد رشد و ارتقای امنیت و آرامش و آسایش خاطر مردم شریف استان مازندران باشیم، تصریح کرد: از ابتدای مهر ماه امسال تا دیروز ۴۶ هزار و ۱۳۵ مورد تذکر به واحدهای صنفی در راستای اجرای طرح ناظر یک داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی استان مازندران با بیان اینکه در این مدت اخطار و پلمپ، چهار هزار و ۱۲۰ مورد بود، افزود: در بحث عفاف و حجاب در سه ماه بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد پلمپ داشتیم.

سردار میرزایی با بیان اینکه در رابطه با طرح ناظر ۲ از تذکر کتبی تا پلمپ را داشتیم، گفت: متأسفانه در معابر و مکان‌های مختلف کشف حجاب داریم و حرمت‌ها شکسته شده است. عدم نظارت بر فضای مجازی نیز مشکلاتی را همراه داشت که علی‌رغم تأکیدات رهبری این فضا جدی گرفته نشد و نافرمانی‌های مدنی در پی این کوتاهی‌ها در مقوله حجاب در حال رواج است.

سردار میرزایی با بیان اینکه متأسفانه الگوسازی عفاف و حجاب در رسانه ملی مشاهده نمی‌شود، بیان کرد: همچنین  به اوقات فراغت نوجوانان و جوانان نیز در این رسانه توجه نمی‌شود.

وی با بیان اینکه از سوی مدیران آموزش و پرورش دانشگاه‌ها و علوم پزشکی شاهد انجام اقداماتی برای رعایت عفاف و حجاب نبودیم، اضافه کرد: انجام ورزش‌های صبحگاهی با رعایت شئونات اسلامی در پارک‌ها و ورزشگاه‌ها باید از سوی ورزش و جوانان پیگیری شود؛ برخورد قاطع با بلاگرها، نظارت بر پوشش سازمان‌ها و ادارات، نظارت برمحصولات فرهنگی و رسانه‌ها نیز باید مورد توجه باشد.

انتهای پیام
captcha