اخلاص، ویژگی‌ برجسته شهید سلیمانی بود
کد خبر: 4111593
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳
سردار اشتری:

اخلاص، ویژگی‌ برجسته شهید سلیمانی بود

فرمانده نیروی انتظامی، رمز موفقیت و ویژگی‌های برجسته شهید سلیمانی را اخلاص، ولایتمداری و روحیه مردم‌داری ایشان عنوان کرد و گفت: سردار سلیمانی یک فرمانده شجاع و مقتدر بود و در عین حال، در حوزه دیپلماسی نیز یک دیپلمات قوی بود.

سردار اشتری، فرمانده کل انتظامی کشوربه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، سردار حسین اشتری، فرمانده کل انتظامی کشور، امروز، 12 دی ماه، در یادواره سرداران و ۸۴۲ شهید عرصه نظم و امنیت فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی، رمز موفقیت سردار سلیمانی به عنوان یک فرمانده شجاع، دیپلمات قوی و شخصی را اخلاص الهی، ولایت مداری و مردمی بودن دانست و تاکید کرد: خلوص و پاکی و خداباوری این شهید عاملی است که موجب شده نه تنها بین مردم کشورمان بلکه بین مسلمانان و آزادی خواهان جهان محبوب باشند و حتی نام ایشان لرزه بر اندام دشمنان از آمریکا و اسرائیل گرفته تا داعش می‌انداخت و چنین سرداری خود را در مقابل رهبری یک سرباز می‌دانست و در مقابل مردم و کودکان خاضع بود.

وی با تاکید بر مردم‌داری سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: ما هم می‌توانیم این راه را برویم و باید از شهدا و راه مقدس ایشان پیروی کرده و تا حد توان این مسیر را ادامه دهیم. در آذربایجان‌شرقی نیز بیش از ۱۰ هزار شهید تقدیم شده که الگوی ما هستند.

سردار اشتری، در ادامه با اشاره به شکست دشمنان در فتنه‌های مختلف بیان کرد: در جنگ ترکیبی اخیر نیز با تمام توان و در تمامی حوزه‌ها به میدان آمدند، اما باز هم به خاطر بصیرت مردم و حضور نیروهای میدانی، شکست خوردند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره ۸۴۲ شهید انتظامی استان آذربایجان شرقی، همچنین جانبازان و پیشکسوتان عرصه نظم و امنیت، افزود: امنیت، نعمت بسیار بزرگی است و اگر امنیت به خطر افتد، تمامی ابعاد جامعه اعم از امور اقتصادی، آموزشی، اجتماعی تحت‌الشعاع قرار خواهد گرفت و خداوند را شاکریم که امروز، امنیت خوبی در کشور برقرار است.

اشتری، با تاکید بر این‌که در حوادث اخیر دشمن در قالب جنگی ترکیبی علیه ملت ایران هجوم آورد، گفت: دشمن بیش از سه ماه قبل با تمام توان علیه ارزش‌های این مردم جنگی ترکیبی آغاز کرد و همانند صدام در آغاز جنگ تحمیلی و منافقان در عملیات مرصاد، بر این تصور بود که طی چند روز به اهداف خود می‌رسد، همان تصوری که آمریکا، رژیم صهیونیستی و سلطنت طلب‌ها از ابتدای انقلاب در سر داشتند، اما با عنایت الهی و هوشیاری مردم و همچنین حضور در صحنه عوامل نیروی انتظامی و امنیتی، هوشیاری قضایی و اطلاعاتی، توطئه دشمنان خنثی شد، البته تمام نشده است، چراکه توطئه‌های دشمنان علیه ملت ایران سابقه‌ای بیش از ۴۳ سال دارد.

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان این‌که فراموش نمی‌کنیم بعد از پیروزی انقلاب، در اقصی نقاط کشور چه توطئه‌های رقم خورد و گروه‌های تروریستی و منافقان دست به دست هم دادند تا انقلاب را از مسیر خود خارج کنند، اما نتوانستند، افزود: زمانی که جنگ علیه کشورمان تحمیل شد و مردم مشغول دفاع از مرزها بودند، منافقین روزانه صدها نفر را ترور می‌کردند.

وی با بیان اینکه حدود ۱۷ هزار شهید ترور در کشور داریم، اضافه کرد: منافقان در سال ۶۰ اقدامات تروریستی بسیاری انجام دادند که در آن حین با مسئله مهمی چون جنگ تحمیلی و همچنین توطئه‌ گروهک‌های تروریستی هم درگیر بودیم، اما با هوشیاری مردم و هدایت‌های داهیانه امام راحل نقشه‌های دشمنان شکست خورد.

وی با تاکید بر این‌که پلیس ایران با پلیس سایر کشورها متفاوت بوده و نیتشان الهی است، گفت: همکاران ما در اقصی نقاط کشور جان خود را برای دفاع از امنیت مردم در طبق اخلاص قرار داده‌اند؛ پلیس در کنار مردم بوده و مقتدرانه در مقابل اشرار و اغتشاشگران قرار دارد.

سردار اشتری با بیان اینکه پلیس ایران، مقتدرِ مهربان است، افزود: پلیس در مقابل دشمن و اغتشاشگران مقتدر بوده و برای مردم و در راستای حفظ مال، جان و ناموس مردم، مهربان است؛ نیروهای نظامی و امنیتی ما همگی نیت الهی و هدف حفاظت از دستاوردها و مردم عزیز را دارند و این تفاوت بین پلیس و رزمندگان ایران با سایر کشورها است.

وی گفت: شهید سلیمانی فرمودند که ایران حرم است و باید از این حرم حفاظت و حراست کرد و اگر به این حرم خدشه وارد شود، سایر حرم‌ها هم آسیب خواهند دید و امروز حافظان امنیت کشور و بیش از ۱۳ هزار شهید و نزدیک به ۳۰ هزار جانباز نیروی انتظامی برای حفاظت از این حرم و مردم جمهوری اسلامی ایران تقدیم شده‌اند و به فرمایش مقام معظم رهبری این حافظان امنیت در همین کوچه و خیابان‌های شهرها با اشرار و مخلان امنیت و نظم درگیر و شهید می‌شوند و مظلومند.

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه امروز مرزبانان ما بیش از 8 هزار کیلومتر از مرزها مستقر بوده و با چشم بیدار و هوشیار از مرزهایمان حراست تا گروه‌های تروریستی، اشرار، مواد مخدر و همچنین سلاح و مهمات وارد کشور نشود، گفت: چرا که هر کدام از این موارد می‌تواند امنیت ده‌ها و صدها نفر را به مخاطره اندازد.

وی با تاکید بر این‌که پلیس مقتدرانه، با تدبیر و عاقلانه در خدمت مردم بوده و در مرزها، شهرها، روستاها، جاده‌ها حضور دارد، افزود: تعدادی از همکاران در این حوادث مجروح و جانباز شدند، اما باز هم می‌آمدند و به روایت یکی از همکاران، برای امنیت یک مغازه‌دار می‌ایستادند تا به راحتی به کسب و کارش بپردازد و این نگاه کاملا مردمی در پلیس جریان دارد.

سردار اشتری با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران مقتدرانه مسیر رشد و پیشرفت خود را ادامه خواهد داد، گفت: مردم با بصیرت ما بیش از گذشته حافظ ارزش‌ها و پیرو رهبر معظم انقلاب بوده و این را ثابت کرده‌اند که در کوران حوادث، اراده مردم بر دفاع از نظام بیشتر شده است.

انتهای پیام
captcha