شهید حاج قاسم سلیمانی یک شخصیت فراجناحی بود
کد خبر: 4111997
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۹

شهید حاج قاسم سلیمانی یک شخصیت فراجناحی بود

امام‌جمعه شوط گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی، نمونه بارزی از مسلمانی بود که در خدمت به مردم، به هیچ حزب و گروهی وابسته نبود.

شهید حاج قاسم سلیمانی یک شخصیت فراجناحی بودبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام محمدرضا جباری امام جمعه شهرستان شوط 13 دی در مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی که در مسجد جامع شهرستان شوط با حضور آحاد گسترده مردم شهرستان برگزار شد، گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی خود را متعلق به همه ملت می‌دانست و هر جا که می‌رفت، چنین روشی را در پیش می‌گرفت، در هر مسئولیت که قرار می‌گرفت، کاملاً به این مسأله پایبند بود.

وی ادامه داد: او تبلور مردی بود که برخلاف بسیاری دیگر، تمایلی به وسوسه‌های سیاسی یا طرفداری از یک جناح خاص پیدا نکرد و سرمایه‌ای متعلق به همه ملت ایران بود.

حجت‌الاسلام جباری افزود: شهید سلیمانی انسان وارسته و زاهد پیشه‌ای بود، چنین باور داریم، چون هیچ‌گاه به دنبال پست و مقام‌های دنیوی نبود و اگرچه می‌توانست با استفاده از موقعیت و جایگاه خود امکانات رفاهی فراوانی را برای خود و خانواده‌اش فراهم کند، اما ساده‌زیستی و نزدیک بودن به عامه مردم را برگزید.

امام‌جمعه شهرستان شوط تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب بارها ایشان را با صفت «اخلاص» معرفی کرده‌اند، تواضع و فروتنی بسیاری که در مقابل مردم داشت، برگرفته از اخلاص بی‌پایانش بود.

حجت‌الاسلام جباری تاکید کرد: شناسایی ابعاد شخصیتی افراد بزرگی مانند شهید حاج قاسم سلیمانی برای جامعه‌ اسلامی ایران جزو موارد مهم و ضروری می‌باشد؛ تولید محتوا در این خصوص می‌تواند الگوی مناسبی برای سایر افراد جامعه بسازد.

وی با اشاره به ولایتمداری شهید سلیمانی، افزود: سردار بزرگ اسلام، به غایت ولایتمدار بود، به رهبر و مقتدایش عشق می‌ورزید، نگاه او به عنوان یک افسر رشید لشکر اسلام به ولی‌امرمسلمین و فرماندهی معظم کل قوا، نه فقط از حیث رعایت سلسله مراتب نظامی، بلکه فراتر بود از جنبه اعتقادی نیز سخن او، نوشته او، نگاه او، تصمیمات، فعالیت‌ها و اعمال او را تعقیب کننده خط ولایت بود.

.

انتهای پیام
captcha