طرح «پایگاه‌های اجتماعی» با هدف مقابله با آسیب‌های اجتماعی در آذربایجان غربی اجرا می‌شود
کد خبر: 4113192
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۶

طرح «پایگاه‌های اجتماعی» با هدف مقابله با آسیب‌های اجتماعی در آذربایجان غربی اجرا می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: طرح «پایگاه‌های اجتماعی» به منظور مقابله با آسیب‌های اجتماعی در روستاها و حاشیه شهرها اجرا می‌شود و روحانیون به همین منظور توسط اداره تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی اعزام می‌شوند.

منصور امامی مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام منصور امامی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی ۱۸ دی با پروین محمدپوری، سرپرست اداره‌کل بهزیستی آذربایجان غربی دیدار و گفت‌وگو کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در این دیدار با بیان این که اداره‌کل تبلیغات اسلامی آماده همکاری در همه زمینه‌های فرهنگی با مجموعه بهزیستی استان است، اظهار کرد: طرح «پایگاه‌های اجتماعی» به منظور مقابله با آسیب‌های اجتماعی در روستاها و حاشیه شهرها اجرا می‌شود و روحانیون به همین منظور توسط اداره تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی اعزام می‌شوند.

حجت‌الاسلم منصور امامی افزود: عده‌ای دیدگاه برنامه‌ریزی شده‌ای به فرهنگ ندارند و اگر کارهای فرهنگی به نحو احسن صورت گیرد بسیاری از آسیب‌ها کاهش پیدا می‌کند و اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان هر اندازه که توان و امکانات دارد در اختیار مجموعه‌های فرهنگی قرار می‌دهد و در قالب تفاهم‌نامه‌هایی از طرح‌های بهزیستی می‌توانیم حمایت کنیم.

سرپرست اداره‌کل بهزیستی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ۸۵ درصد افراد مورد حمایت بهزیستی استان شامل ۶۰ هزار از افراد معلول هستند، گفت: تنها سازمانی که به صورت تخصصی می‌تواند در حوزه معلولان فعالیت کند سازمان بهزیستی است

پروین محمدپوری افزود: افراد آسیب‌دیده اجتماعی، زنان دور شده از خانواده، زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست، معتادین و خانواده آنها و کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست از دیگر اقشار مورد حمایت سازمان بهزیستی هستند که عمده هدف ما توانمندسازی آنها با حفظ عزت نفس آنها است.

وی ادامه داد: توانمندسازی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی افراد مورد حمایت بهزیستی از مهم‌ترین اهداف این سازمان است و تنها هدف بهزیستی فقط توزیع بسته معیشتی و کمک مالی ... نیست بلکه مهم‌ترین اهداف ما پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی، شناسایی افراد آسیب‌دیده و درمان آن، غربالگری کودکان و ... است.

انتهای پیام
captcha