نظام آموزشی حوزه علمیه با نگاه به مسائل روز تدوین شود
کد خبر: 4113258
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲

نظام آموزشی حوزه علمیه با نگاه به مسائل روز تدوین شود

مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به آینده و نیازهای کشور گفت: نظام آموزشی حوزه علمیه باید با نگاه به مسائل روز تدوین شود.

مدیر حوزه علمیه خراسانحجت‌الاسلام والمسلمین علی خیاط، مدیر حوزه علمیه خراسان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در خراسان‌جنوبی مجموعا 17 حوزه برادران و 8 حوزه خواهران و مجموعا در استان‌های خراسان نزدیک 200 حوزه و مدرسه علمیه با بیش از 25 هزار نفر طلبه فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه به منظور بررسی مشکلات حوزه‌های علمیه و مدارس به استان‌ها سفر می‌کنیم، افزود: این مباحث مورد بررسی قرار می‌گیرد، کمبود امکانات در حوزه زیرساخت‌ها، نرم افزاری و سخت افزاری برآورد شده و در حد مقدورات رفع خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به پرداختن به این مسائل در شورای عالی حوزه‌های علمیه، افزود: اکنون در حوزه آموزشی نیز بسته‌های آموزشی جدید متناسب با نیازها به خصوص برای حوزه خواهران تدارک دیده شده است تا به مبحث بروزرسانی کتب نیز توجهی شده باشد.

خیاط ادامه داد: زیرساخت‌ها به نسبت جذب طلاب پیش رفته و اکنون در حد تعداد طلبه‌هایی که درس می‌خوانند امکانات قابل قبولی وجود دارد، اما برای توسعه زیرساخت‌ها و جذب طلبه بیشتر، کمک‌هایی به حوزه‌های علمیه براساس برآوردها صورت خواهد پذیرفت.

وی در خصوص ارتباط حوزه و دانشگاه، گفت: در سال‌های اخیر ارتباطات خوبی شکل گرفته و اساتید دانشگاه در حوزه و همچنین اساتید حوزه در دانشگاه‌ها تدریس دارند و این به روند وحدت حوزه و دانشگاه کمک خواهد  کرد.

مدیر حوزه علمیه خراسان با تاکید بر تربیت اساتید حوزوی، افزود: اساتید در رشد علمی و سیاسی طلاب نقش شایسته‌ای دارند و طلاب بیش از گفتار از رفتار اساتید الگوبرداری می‌کنند؛ بنابراین رکن اصلی الگوی رفتاری طلاب، اساتید هستند که باید روی این امر کار کرد.

خیاط با بیان اینکه توجه اساتید به مسائل روز باعث طی کردن سلوک بصیرتی و تربیتی طلاب خواهد شد، یادآور شد: مسائل و موارد مطرح شده در بازدید از استان‌ها در تدوین نظام آموزشی حوزه علمیه خراسان استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه توجه به آینده و نیازهای نظام و کشور در آن زمان در نظام جدید آموزشی حوزه دیده می‌شود، یادآور شد: امور بااهمیت که یک طلبه باید بداند از جمله سواد رسانه و سواد منبر در حوزه نظام جدید آموزشی مدنظر قرار دارد.

انتهای پیام
captcha