راهیابی نمایش «نقطه صفر مرزی» از سمنان به جشنواره فجر
کد خبر: 4114531
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸

راهیابی نمایش «نقطه صفر مرزی» از سمنان به جشنواره فجر

نمایش «نقطه صفر مرزی» از استان سمنان به جشنواره تئاتر فجر بعد از گذشت 10 سال راه یافت.

راهیابی نمایش «نقطه صفر مرزی» ازسمنان به جشنواره فجر

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، نمایش «نقطه صفر مرزی» به کارگردانی محمدرضا عبادیانی که از شاهرود در جشنواره استان سمنان برتر شده و به جشنواره منطقه‌ای فجر در مازندران راه یافته بود که در پایان این جشنواره در ردیف نمایش‌های برگزیده این منطقه قرار گرفت.

یادآور می‌شود، بیش از 10 سال است که از استان سمنان نمایشی موفق به راهیابی به جشنواره تئاتر فجر نشده بود که جشنواره تئاتر فجر منطقه سه کشور از ۱۸ دی با شرکت ۱۸ گروه نمایشی از استان‌های سمنان، تهران، گلستان، البرز، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، قزوین و گیلان در شهرستان ساری مرکز مازندران به روی صحنه رفت و با معرفی گروه های برتر به کار خود خاتمه داد.

پس از ۹ سال وقفه در اجرا و برگزاری جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر امسال با تصمیم مسئولان ارشد نمایش و تئاتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این جشنواره به صورت حضوری و اجرای زنده در چهار منطقه برگزار شده است.

هیئت داوران این جشنواره، نمایش «پهلوان قلیچ» به کارگردانی رضا محمدیان و حسین قاسمی از پیشوا، «پیله‌های خیس» به کارگردانی فائزه نوآبادی از گرگان، «الهه سنگ» به کارگردانی عبدالحکیم مشورتی از خواف و «نقطه صفر مرزی» به کارگردانی محمدرضا عبادیانی از شاهرود را به‌عنوان نمایش‌های برگزیده انتخاب کرد.

در بخش بازیگران زن این جشنواره نیز جایزه بازیگر برتر این بخش به زهرا لطفی برای نمایش نقطه صفر مرزی از شاهرود اهدا شده است.

انتهای پیام
captcha