تبیین حماسه ششم بهمن آمل در حوزه بین‌الملل
کد خبر: 4114903
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۸
استاندار مازندران مطرح کرد:

تبیین حماسه ششم بهمن آمل در حوزه بین‌الملل

استاندار مازندران گفت: حماسه ششم بهمن آمل تنها منحصر به شهرستان آمل نیست، بلکه متعلق به تاریخ انقلاب و کل ایران اسلامی است لذا نیاز است این حماسه جنبه بین‌المللی پیدا کند.

سید محمود حسینی پور

به گزارش ایکنا از مازندران، سیدمحمود حسینی‌پور، استاندار مازندران، 25 دی‌ماه در دیدار با اعضای ستاد گرامیداشت حماسه ششم بهمن آمل که در محل استانداری مازندران برگزار شد، گفت: حماسه ششم بهمن آمل تنها منحصر به شهرستان آمل نیست، بلکه متعلق به تاریخ انقلاب و کل ایران اسلامی است، به طوری که حضرت امام خمینی (ره) با ذکر نام‌ این حماسه در وصیت‌نامه‌شان آن را یکی از حماسه‌های بزرگ انقلاب اسلامی عنوان کردند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری این حماسه بزرگ را به عنوان مقاومت مردم مازندران و آمل عنوان کردند، افزود: ستاد این حماسه بزرگ را باید در سطح استان مازندران ببینیم که این اتفاق مهم امسال عملی می‌شود و بنا بر پیشنهاد ستاد شهرستانی حماسه ۶ بهمن آمل، این ستاد باید امسال به‌صورت استانی برگزار شود.

حسینی‌پور تصریح کرد: دشمنانی که در سال ۱۳۶۰ با مسلسل به جان مردم بی‌گناه آمل حمله بردند، اکنون در شبکه‌های معاند علیه مردم ایران تبلیغ می‌کنند، هرچند مردم آمل جنایت‌های این افراد را فراموش نکرده‌اند.

استاندار مازندران با بیان اینکه متأسفانه کشورهای مدعی حقوق بشر از این تشکیلات و تعابیر به عنوان ابزاری برای خود استفاده می‌کنند و افرادی را به کشورهای خود پناه داده و آموزش داده‌اند تا علیه جمهوری اسلامی تبلیغ کنند، خاطرنشان کرد: در حالی که زمانی در جمهوری اسلامی زندگی می‌کردند و مردم آمل از سوابق این افراد مطلع هستند، لذا باید واقعیت‌ها و‌ ریشه جریان نفاق به مردم منعکس شود.

وی اظهار کرد: دشمن در اتفاقات اخیر بیشترین حجم تبلیغات را نسبت به آمل داشته است و بیشترین فراخوان‌ها در مازندران از سوی دشمنان مربوط به آمل بوده است و‌ همچنین بیشترین حضور جریانات پیاده‌نظام شبکه‌های معاند، تلاش دشمن برای سقوط شهرها باز هم در آمل بود و باید تحلیل شود که دشمن چرا آن قدر به آمل توجه دارد و این چرایی باید بررسی شود زیرا بعد از تهران بیشترین هجمه رسانه‌ای در اغتشاشات اخیر در رابطه با شهر آمل بوده است.

حسینی پور بیان کرد: علی‌رغم اینکه دشمن به‌دنبال این بود که در اغتشاشات اخیر با اقدامی غافلگیرانه می‌تواند مردم آمل را با خود همراه کند با مقاومت مردم آمل مواجه شد که باید به این مهم پرداخته شود.

رئیس شورای اداری استان ادامه داد: حماسه ششم بهمن آمل باید جنبه بین‌المللی پیدا کند و بتوانیم موضوع این حماسه را که یک جنایت بشری از سوی دشمنان علیه مردم مظلوم بود، در برابر جریانات معاند در این حماسه بزرگ مطالبه‌گر باشیم؛ در سازمان‌های بین‌المللی، برای جوانان نتوانستیم مطالبه‌گری کنیم. باید به جای انفعال در موضع حمله قرار بگیریم و تاریخی که دشمن ثبت کرد، مورد تهاجم قرار گیرد.

استاندار مازندران با بیان اینکه راهیان نور یک اردوی مهم فرهنگی و معنوی است که مردم استان می‌توانند تاریخ معاصر را از نزدیک مشاهده کنند و اثر وضعی دارد، گفت: مشاهده نزدیک مردم و دانش‌آموزان از مناطق جنگی در قالب تورهای راهیان نور یعنی روایت عینی که در فضای مجازی هم باید این امر اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی شده تا به یک تحول بزرگ فرهنگی در استان مازندران منجر شود.

انتهای پیام
captcha