تکریم و محرومیت‌زدایی از روحانیون؛ دستور کار طلاب جهادی تهران
کد خبر: 4115583
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۶

تکریم و محرومیت‌زدایی از روحانیون؛ دستور کار طلاب جهادی تهران

گروه طلاب جهادی تهران فعالیت خود طی روزهای آتی را به تکریم و محرومیت‌زدایی از طلاب و روحانیون اختصاص خواهد داد.

طلاب جهادی تهرانحجت‌الاسلام والمسلمین امیرحسین فتحی، مدیر گروه طلاب جهادی تهران در گفت‌وگو با ایکنا، در رابطه با فعالیت‌های این گروه جهادی اظهار کرد: فعالیت اعضای گروه طلاب جهادی از آغاز شیوع کرونا در کشور آغاز شد و فعالیت تخصصی این گروه در ادامه به تطهیر و تغسل اموات فوت شده از کرونا اختصاص یافت.

وی ادامه داد: در ایام اوج شیوع کرونا در کشور تعداد 70 تا 100 نفر از طلاب جهادی کشور در قالب گروه طلاب جهادی در بهشت زهرا(س) حاضر شده و مشغول تطهیر و تغسیل اموات شدند. این فعالیت به ویژه از زمانی که رهبر معظم انقلاب اسلامی فتوایی مبنی بر وجوب تطهیر اموات فوت شده از کرونا صادر کردند، شدت یافت.

فتحی تصریح کرد: طی ایام شیوع کرونا اعضای گروه هر روز از صبح تا شامگاهان در بهشت زهرا(س) حاضر شده و فعالیت خود را در زمینه تطهیر، تغسیل، نماز میت و تمامی امور مربوط به اموات را آغاز کردند و در این مدت روزانه بین 100 تا 200 نفر از اموات فوت شده از کرونا را با انجام تمامی مراحل تطهیر و تشییع، به خاک سپردند.

مدیر گروه طلاب جهادی تهران تصریح کرد: اعضای گروه شامل آقایان و بانوان خبره در زمینه تطهیر و تغسیل اموات بودند و در این مدت تمامی امور سازمان بهشت زهرا(س) در رابطه با اموات را با دقت کافی اجرایی کردند.

وی افزود: همچنین، طبق تفاهمی که با مرکز خدمات حوز‌ه‌های علمیه داشتیم، بنا بر این است تا گروه جهادی طلاب تهران بحث محرومیت‌زدایی از طلاب و روحانیون را نیز در دستور کار خود قرار دهد.

فتحی بیان کرد: در این زمینه قرار بر این شد تا بستر این خدمات از سوی مرکز خدمات حوز‌ه‌های علمیه فراهم شده و اعضای گروه نسبت به اجرای برنامه‌های مد نظر اقدام کنند. توزیع بسته‌های معیشتی در میان روحانیون نیازمند، سرکشی، انجام معاینات پزشکی، ارائه خدمات عمرانی، بهداشتی، محرومیت‌زدایی و تکریم از روحانیون از جمله خدماتی است که در این زمینه ارائه خواهد شد.

انتهای پیام
captcha