برگزاری همایش بزرگ شبکه تربیتی صالحین در ارومیه
کد خبر: 4115679
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۲

برگزاری همایش بزرگ شبکه تربیتی صالحین در ارومیه

همایش بزرگ شبکه تربیتی صالحین در حسينيه ثارالله ارومیه برگزار شد.

حجت‌الاسلام میثم فیاضی، مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام ميثم فیاضی، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی، ۲۸ دی در همایش بزرگ شبکه تربیتی صالحین که در حسينيه ثارالله ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: امروز فخر ما این است که به عنوان خادمی کوچک در آذربایجان‌غربی، استان مجاهدت‌های خاموش و استانی که برای حفظ وجب وجب آن ۳۶ هزار شهید خون دادند، مشغول خدمت هستیم.

وی افزود: انسان‌های بزرگ در سایه افراد بزرگ و مربیان متدین تربیت شده‌اند و این که در روایات بیان شده است، مداد علما افضل از خون شهداست، یک تعارف نیست.

مسئول دفتر نمايندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی با بیان این‌که هر نسلی باید ولی نعمت خود را بشناسد، گفت: ملت امروز تربیت شده مکتب امام راحل و رهبر انقلاب است و امام به ما یاد داد که باید در برابر دشمن مبارزه و مقاومت کرد.

وی خاطرنشان کرد: این علما و روحانیون هستند که در برابر هجمه‌‌های دشمنان و امپراطوری رسانه‌ای غرب علیه انقلاب و اسلام ایستاده‌اند و نیروها را تربیت می‌کنند تا جلوی توطئه‌ها و حملات فرهنگی مقاومت کنند و این عظمت ما امروز مدیون علمایی است که در برابر استعماری استکبار ایستادند.

حجت‌الاسلام فیاضی با بیان این‌که جایگاه مربی، جایگاه کوچکی نیست، خاطرنشان کرد: علما همیشه در نوک مبارزه با استعمار و استکبار بودند و هستند و من از این بابت دست همه علما خصوصا ائمه جمعه استان را می‌بوسم.

وی تصریح کرد: باید مسئولان سازمان بسیج کشور نسبت به تقویت صالحین اهتمام بیشتری داشته باشند و این مربیان صالحین هستند که جوانان را در برابر هجمه‌ها و تهاجمات حفظ می‌کنند.

ضرورت تقویت باورهای مردم نسبت به انقلاب

امام‌جمعه چالدران نیز در این مراسم اظهار کرد: بحث تربیت در مکتب الهی جزو اصولی است که تمام انبیا بر آن مبعوث شده‌اند و یکی از مهم ترین ماموریت‌های انبیای الهی این بود که انسان‌ها را به مرحله‌ای برسانند که خداوند مشخص کرده است.

حجت‌الاسلام علی محمدزاده افزود: در زمان ائمه که برخی مشکلات به وجود آمد دلیلش این بود که جامعه نتوانست خود را در عرصه تربیت غنی کند و انقلاب اسلامی به عنوان استمرار راه ائمه، بر پایه تربیت درست دینی اتفاق افتاد و این راه را هم ادامه می دهد.

وی تصریح کرد: در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی اجتماعی و ... مردم به خاطر دلبستگی ای که به انقلاب دارند دست رد به سینه دشمن می‌زنند و نمونه بارز آن اغتشاشات اخیر بود که دشمن با یک برنامه دقیق وارد میدان شد اما چون شناختی از امت اسلامی نداشت شکست خورد و ملت ایران تربیت شده مکتب ائمه است و این حلقات صالحین در آن نقش اساسی دارند‌.

وی گفت: باید در مدارس، دانشگاه‌ها و مساجد روحانیت حضور محوری داشته باشند چرا که انقلاب اسلامی و موفقیت‌های آن مدیون این تلاشهاست و علت این‌که امام در حرکت خود به پیروزی رسید این بود که ایشان به الله، قیام خود و نتیجه قیامش ایمان داشتند و ما هم باید در تداوم اندیشه‌های امامین انقلاب ایمان خود را تقویت کنیم.

حجت‌الاسلام محمدزاده با تاکید بر این که تربیت و شبکه صالحین جزو مهم‌ترین ماموریت‌های انقلاب اسلامی و بسیج و روحانیت است، افزود: اگر به تربیت به عنوان یک اصل نگاه کنیم همیشه نتیجه خواهیم گرفت و لذا در این زمینه لازم است؛ سرحلقه‌ها و مربیان صالحین از بین کسانی انتخاب شوند که به این امر به عنوان یک رسالت و تکلیف نگاه می کنند.

وی ادامه داد: باید به آموزش جوانان و نوجوانان اهتمام جدی داشته باشیم و امروز تکلیف و وظیفه ما این است که جامعه را درست تربیت کنیم تا مقدمه ساز ظهور باشیم.

امام‌جمعه چالدران گفت: محتواهای ارائه شده به جوانان و نوجوانان در جلسات حلقه‌های صالحین باید براساس نیاز هر استان، منطقه، شهر و شخص باشد و نباید به امر تربیت به عنوان یک بخشنامه نگاه کنیم و لذا بحث مخاطب شناسی در تربیت یک مسئله اساسی است.

وی افزود: باید باورهای مردم را نسبت به انقلاب اسلامی و نظام ولایی تقویت کنیم و در این امر نقش مربیان بی‌بدیل است.

اختیارات مربیان حلقه‌های صالحین افزایش یابد

استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی نیز در این مراسم اظهار کرد: هر چه از عمر این نظام شریف و مقدس و پربرکت می‌گذرد و از شروع آن فاصله می‌گیریم ارزش تربیت نیرو را بیشتر درک می‌کنیم و متاسفانه در گذشته در مورد تربیت نیرو خلاء و کوتاهی‌هایی صورت گرفته است و این خلاء ها خود را در مدیریت جامعه نشان می‌دهد.

حجت‌الاسلام صادق حسن‌نژاد افزود: با توجه به این که انقلاب اسلامی مقدمه انقلاب ولی‌عصر عجل الله فرجه بوده لازم است نیروهای کارآمد و متدین را برای آن تربیت کنیم و برای تحقق آن لازم است همه مجموعه‌های متولی پای کار بیایند و از مسئولیت خود شانه خالی نکنند.

استاد حوزه علمیه آذربایجان‌غربی تصريح کرد: هماهنگی و همراهی تمام ارکان موجود در سپاه باید برای تربیت نیروهای انقلابی باید پای کار بیایند و اختیارات مربیان صالحین در این مورد نیز افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: بحث شبکه تربیتی صالحین علاوه بر تکمیل مربیان، نیازمند افزایش اختیارات برای اشراف و اعمال نفوذ لازم در موارد لازم است.

حجت‌الاسلام حسن‌نژاد برگزاری دوره‌های مورد نیاز برای فرماندهان نواحی و حوزه‌های بسیج را لازم و ضروری دانست و گفت: هر کجا فرماندهان حوزه ها و نواحی بسیج نسبت به حلقه‌های تربیتی صالحین توجیه بودند نتایج قابل قبولی به دست آمده است و لازم است شبکه‌های تربیتی صالحین مثل سابق پررونق باشد.

برنامه‌های فرهنگی با حضور بسیج در مدارس تقویت شود

در ادامه این جلسه امام‌جمعه سابق خوی نیز گفت: شبکه تربیتی صالحین موفق‌ترین شبکه تربیتی بوده است و این ویژگی‌هایی که این مجموعه دارد در نوع خود بی‌نظیر است.

حجت‌الاسلام سیدرضی شکوری زیر مجموعه ولایت بودن را از ویژگی‌های شبکه صالحین عنوان کرد و افزود: یک سری آسیب‌شناسی در مورد این شبکه تربیتی لازم است صورت بگیرد و جلسات به صورت منسجم و منظم برگزار شود.

امام‌جمعه سابق خوی تصریح کرد: ما نباید خیال کنیم فتنه‌های دشمنان تمام شده است و باید نسبت به آینده برنامه‌ریزی دقیق داشته باشیم و حوادث اخیر در آذربایجان‌غربی و کردستان ثابت کرد که تهیه برنامه استراتژی لازم و ضروری است و اگر از قبل این حوادث، برنامه‌ها صورت می‌گرفت امروز دیگر شاهد عملیات دشمن از ترکیه، آذربایجان و کردستان عراق نبودیم و لذا باید با تکیه بر تجربه گذشته و بهره‌گیری از علوم روز نقشه راه دراز مدت برای منطقه طراحی شود.

وی خاطرنشان کرد: وجود مشکلات و کمبودها توسط عده‌ای به قدری در کشور تکرار شده است که برخی خیال می‌کنند که فقط در ایران این مشکلات وجود دارد و در اغتشاشات اخیر نیز عده‌ای با تحلیل اشتباه خیال می‌کردند حوادث اخیر معلول کمبودها و مشکلات اقتصادی است و حال آن‌که مشکلات جامعه بر دوش کارگران و قشر آسیب‌پذیر است اما میدان‌دار اغتشاشات اخیر ارازل و اوباش و سلبریتی‌ها و شکست خوردگان سیاسی بود و قشر مستضعف جامعه حامی انقلاب بودند و هستند.

حجت‌الاسلام شکوری بر لزوم جهاد تبیین به صورت میدانی تاکید کرد و گفت: باید در مسئله جهاد تبیین همه پای کار بیاییند و لازم است با ارائه تحلیل‌های علمی و دقیق به سوالات دانش‌آموزان، جوانان و دانشجویان جواب داده شود.

وی در پایان بر لزوم پای کار بودن مراکز فرهنگی در مسائل جامعه تاکید کرد و افزود: باید در برنامه‌های بی‌محتوا تجدید نظر شود و بخشی از اغتشاشات اخیر معلول کوتاهی‌های فرهنگی بود و لذا برای جلوگیری از وقوع دوباره این حوادث باید برنامه‌های فرهنگی با محوریت بسیج و روحانیت در مدارس و دانشگاه‌ها تقویت شود.

انتهای پیام
captcha