جایگاه مادری باید به اصل خود در نگاه اسلامی برسد
کد خبر: 4115737
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰

جایگاه مادری باید به اصل خود در نگاه اسلامی برسد

دبیر سومین رویداد ملی مادران قاسم پرور گفت: برای بالا رفتن کمی مسئله جمعیت پیام کار‌ساز نیست و باید مسائل ریشه‌ای حل شود که یکی از این مسائل ارتقای جایگاه مادری در جامعه است و جایگاه مادری باید به اصل خود در نگاه اسلامی برسد.

حجت‌الاسلام محمد نیک‌نام دبیر سومین رویداد ملی مادران قاسم پرور

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام محمد نیک‌نام، دبیر «سومین رویداد ملی مادران قاسم پرور» در مراسم اختتامیه این رویداد که امروز، ۲۹ دی‌ماه در کرمان برگزار شد، در خصوص ارتباط این رویداد با موضوع جمعیت گفت: در مجمع ملی فعالان جمعیت و ستاد راهوری جمعیت حوزه‌های علمیه معتقدیم علاوه بر مسئله کمیت موضوع کیفیت نیز در بحث افزایش جمعیت مهم است.

وی ادامه داد: از منظر مؤلفه قدرت و امنیت اگر ما در آینده افرادی همچون حاج قاسم داشته باشیم که هر کدام به اندازه هزار نفر ارزش دارند می‌توانیم انقلاب را تحویل امام زمان(عج) دهیم لذا مسئله کیفیت مهم است.

نیک‌نام اظهار کرد: منظور از قاسم پروری این است که اگر مادران امروز نمی‌توانند همچون فاطمه زهرا(س) و معصومین فرزند به دنیا آورند اما می‌توانند مانند مادر حاج قاسم باشند. تربیت حاج قاسم معجزه نبوده و امروز نیاز داریم مادران با الگو برداری از مادرانی همچون مادر شهید سلیمانی فرزند خود را پرورش دهند.

وی افزود: مسئله دوم در برگزاری این رویداد ارتقای مسئله و جایگاه مادری در جامعه است. براساس پژوهش‌های انجام شده برای بالا رفتن کمی مسئله جمعیت پیام کار ساز نیست و باید مسائل ریشه‌ای حل شود که یکی از این مسائل ارتقای جایگاه مادری در جامعه است و جایگاه مادری باید به اصل خود در نگاه اسلامی برسد که اولین قدم این است که خود مادران به این نگاه برسند.

دبیر سومین رویداد ملی مادران قاسم پرور در ادامه به توضیحاتی در خصوص این همایش پرداخت و گفت: سومین دوره این همایش در ۲۹ نقطه کشور برگزار شد که نسبت به گذشته رشد کرده است و مادران از سراسر کشور در رویداد شرکت کردند.

وی تصریح کرد: از ابتدای شهادت سردار سلیمانی مادرانی نام «قاسم» را برای فرزند خود انتخاب کرده‌اند که در سال اول شهادت ۸۰ نفر، در سال دوم ۱۰۰ نفر و امسال ۱۸۵ نفر از مادران نام «قاسم» را برای فرزند خود انتخاب کرده‌اند و در استان تهران نیز یک خانواده اسم نام «حاج قاسم» را برای فرزند خود انتخاب کرده است.

حجت‌الاسلام نیک‌نام گفت: امسال استان تهران اولین رتبه در نام گذاری نام «قاسم» را با آمار ۲۲ نفر، به دست آورده است و استان کرمان با آمار ۱۷ نفر در رتبه دوم قرار دارد.

انتهای پیام
captcha