سیره اهل‌ بیت(ع) و شهدا الگویی برای سبک زندگی صحیح است
کد خبر: 4115851
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸

سیره اهل‌ بیت(ع) و شهدا الگویی برای سبک زندگی صحیح است

کارشناس دینی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: گوهر ایمان به الله و اطاعت از پیامبر اسلام(ص) و حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) بهترین مسیر هدایت را پیش‌روی مسلمانان و مومنان در زندگی گشوده است. لذا سیره اهل‌ بیت عصمت و طهارت(ع) و اخلاق شهدا و صالحین بهترین الگو برای بنیانگذاری در بحث سبک زندگی صحیح است.

حجت‌الاسلام محمد سلیمانی

به گزارش ایکنا از بوشهر، حجت‌الاسلام محمد سلیمانی، کارشناس دینی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان بوشهر، در جلسه هفتگی مذهبی و قرآنی هیئت مذهبی رایة العباس(ع)، که به‌مناسبت سالروز شهادت حضرت ام کلثوم(س) شامگاه ۲۹ دی‌ماه، در محله شهید چمران منطقه یک شهر بوشهر برگزار شد، اظهار کرد: انسان‌ها باید با نیت خیر، کار را با خدا ببندند و عهد و پیمان الهی برای خدمت‌رسانی متعهدانه نسبت به مردم جامعه داشته باشند.

کارشناس دینی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان بوشهر با اشاره به اینکه خطاپوشی، احسان به هم‌نوع و هم‌نوع‌دوستی، بخشش، حلم، سرزنش نکردن، هجرت و جهاد و بردباری به‌عنوان بخشی از رفتارهای معروف اجتماعی است، افزود: لازمه ايمان و حفظ تقوای الهی در واقع مقاومت در برابر خواسته‌هاى عاطفى و ناحق است. پس باید مراقب بود که فریب کفار و افراد نااهل را نخورد.

وی ادامه داد: حذر کردن از دشمنی به معنای مواظبت کردن و دقت بالا است اما به تنهایی همه راهکار عملی در برابر نیرنگ دشمنان نیست. باید دقت را بالا برده و چشمانمان را بر روی اتفاق‌ها باز نگه داریم.

این کارشناس دینی با اشاره به اینکه باید وحدت ملی براساس ولایتمداری باشد، افزود: گوهر ایمان به الله و اطاعت از پیامبر اسلام(ص) و حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) به‌عنوان وصی بعد از ایشان، بهترین مسیر هدایت را پیش‌روی مسلمانان و مومنان در زندگی گشوده است. لذا سیره اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) و اخلاق شهدا و صالحین بهترین الگو برای بنیانگذاری در بحث سبک زندگی صحیح است.

حجت‌الاسلام سلیمانی با بیان این مطلب که حَلِیم یعنی کسی که پیوسته صفات حِلم را دارا بوده و همیشه بردبار و آرام است و وجود خود را از هیجان غضب حفظ می‌کند، گفت: باید جامعه ایمانی و مؤمنین موحد بسیار در این عصر حاضر دقت کنند زیرا خطر فتنه در بیخ گوش ما و در نزدیکی مرزهای کشورهای اسلامی آرمانگرا منطقه، کمین کرده است.

وی به تبیین عبارت «الْعَزيزُ الْحَكيمُ» پرداخت و اظهار کرد: عزیز یعنی کسی که پیوسته عزت دارد و همیشه غالب و قاهر است، بدون آنکه مغلوب و شکسته شود و همچنین حکیم یعنی کسی که پیوسته حکمت دارد و کارهایش را از روی علم و یقینی که دارد محکم و متقن انجام می‌دهد و مانع از بروز سستی و فساد در آن‌ها می‌شود.

سیره اهل‌ بیت(ع) و شهدا الگویی برای سبک زندگی صحیح است

همچنین سید‌حسن هاشمی، مداح اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) در پایان این مجلس سوگواری در وصف سالروز شهادت حضرت ام‌ کلثوم بنت امیرالمؤمنین علی(ع) به مرثیه‌سرایی پرداخت و حاضران سینه‌زنی و عزاداری کردند.

سیده‌فردوس رضوی 

انتهای پیام
captcha