اختتامیه جشنواره شعر قرآنی «حافظ» با دریافت 3 هزار اثر برگزار می‌شود + صوت
کد خبر: 4116082
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۱
علیرضا معاف:

اختتامیه جشنواره شعر قرآنی «حافظ» با دریافت 3 هزار اثر برگزار می‌شود + صوت

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اجرای اختتامیه جایزه شعر قرآنی حافظ گفت: این جشنواره با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مؤسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب برگزار می‌شود.

جشنواره شعر قرآنی حافظ برگزار می‌شود

علیرضا معاف، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به اینکه این وزارتخانه مسئولیت حوزه تبلیغ، ترویج، هنر و رسانه قرآنی را بر عهده دارد، گفت: در همین راستا در دوره جدید به حوزه‌هایی نظیر فیلم قرآنی، تئاتر قرآنی، هنرهای تجسمی قرآنی، هنرهای آئینی و مسئله شعر توجه ویژه‌ای خواهیم داشت.

وی افزود: در جشنواره‌های فیلم فجر و هنرهای تجسمی نیز برای آثار قرآنی جوایز ویژه‌ای در نظر گرفته خواهد شد.

معاف با اشاره به اینکه جشنواره شعر قرآنی از سال قبل در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طراحی شده بود، تصریح کرد: این جشنواره با محوریت شاعران انقلابی و برجسته کشور نظیر علی‌محمد مودب، محمدمهدی سیار، میلاد عرفان‌پور و مجموعه شهرستان ادب برگزار می‌شود.

معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد درباره میزان استقبال از این جشنواره اظهار کرد: این جشنواره بسیار مورد استقبال جامعه شاعران به خصوص جوانان قرار گرفت و حدود سه هزار اثر به دبیرخانه جشنواره در معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد و شهرستان ادب، ارسال شده و ان‌شاالله برگزید‌گان جشنواره با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل خواهند شد.

وی بیان کرد: هیئت داوران این جشنواره تا کنون دو نفر از شاعران برجسته کشور را به عنوان برگزیدگان این جایزه به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی کرده‌اند و مقرر است افراد دیگری نیز معرفی شوند.

وی در پاسخ به این سوال که این جایزه به عنوان یک جشنواره مجزا برگزار می‌شود یا بخشی از یک جشنواره بزرگتر است، گفت:‌ جایزه ادبی قرآنی حافظ همان جشنواره شعر قرآنی است. زمان برگزاری اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان این جشنواره در یکی از ماه‌های مبارک رمضان یا شعبان خواهد بود.

کد
جشنواره شعر قرآنی حافظ برگزار می‌شود + صوت
انتهای پیام
captcha