ضرورت‌های آموزش حفظ قرآن از مقدمات تا راهکارهایی برای حفظ موفق + موشن‌گرافی
کد خبر: 4116873
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۸

ضرورت‌های آموزش حفظ قرآن از مقدمات تا راهکارهایی برای حفظ موفق + موشن‌گرافی

مؤسسه جهانی حافظان قرآن کریم قم، ضرورت‌های آموزش حفظ قرآن را از مقدمات تا راهکارهایی برای حفظ موفق در قالب موشن‌گرافی تولید کرده است.

از مقدمات تا راهکارهایی برای حفظ موفقبه گزارش ایکنا، مؤسسه جهانی حافظان قرآن کریم در قم برای علاقه‌مندان ورود به عرصه حفظ قرآن، موشن‌گرافی را در قالب متشکل از ضرورت مقدمات حفظ تا حفظ موفق و ماندگار طراحی کرده و در بستر پیام‌رسان‌ها منتشر کرده است.

خالص کردن نیت و انگیزه، تقویت عزم و اراده، جدیت در تصمیم، توسل به پیامبر اکرم(ص) و اهل‌بیت(ع)، برنامه‌ریزی و اختصاص دادن زمان لازم برای حفظ، نظم در اجرای برنامه‌ها، مهارت در درست خوانی‌‌قرآن، مهارت در تجوید مقدماتی، انتخاب استاد مناسب، یادگرفتن روش‌های حفظ و مرور، انتخاب مصحف خوانا و کم علامت، انتخاب ترجمه مناسب، انتخاب تفسیر مختصر برای فهم بهتر آیات، انتخاب ترتیل مناسب برای الگوگیری درست از جمله اقدماتی است که انجام آنها تأثیر چشمگیر در پیدا کردن بهترین راه برای ورود و استمرار در عرصه حفظ قرآن دارد.

در بخش دیگر این موشن‌گرافی آمده است که برای موفقیت در حفظ پرهیز از عجله و شتاب لازم است و در کنار آن انتخاب زمان مناسب برای حفظ و مرور، اهتمام به حفظ شماره آیات، دقت در یافتن آیات مشابه، اهتمام به تلاوت صحیح و زیبا، اهتمام به ترجمه و تفسیر، پیشروی در حفظ به شرط تسلط و آغاز حفظ از مراحل آسان و برداشتن گام‌های ساده و کوتاه لازم است.

هرچند انجام فعالیت‌های تکمیلی و تقویتی و اهتمام به پُر‌خوانی و یا زیادخواندن محفوظات در هر وقت و زمان مهم و قابل توجه است.

یادآور می‌شود مؤسسه جهانی حافظان قرآن کریم قم دوره‌های حفظ را به صورت تفلنی و حضوری ویژه رده‌های سنی بزرگسالان و نوجوانان برگزار می‌کند. متقاضیان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۸ با شماره‌های ۰۲۵۳۷۷۰۰۰۰۰ و ۰۲۵۳۷۷۱۳۷۳۱ تماس بگیرند.

مؤسسه جهانی حافظان قرآن کریم در قم، بلوار رضوی، نبش کوچه یک قرار دارد.

انتهای پیام
captcha