گیلان؛ میزبان دهمین جشنواره ملی جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌ها
کد خبر: 4117503
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰

گیلان؛ میزبان دهمین جشنواره ملی جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌ها

فراخوان دهمین جشنواره ملی جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌های کشور اعلام شد و آخرین مهلت ارسال آثار ۲۸ اسفندماه سال‌جاری مشخص شده است.اختتامیه جشنواره نیمه دوم اردیبهشت ماه سال آینده به میزبانی استان گیلان برگزار می‌شود.

دهمین جشنواره ملی جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌ها

به گزارش ایکنا از گیلان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل ارشاد استان، فراخوان دهمین جشنواره ملی جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌های کشور اعلام شد، براساس این فراخوان دهمین جشنواره ملی جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌های کشور از سری برنامه‌های بیستمین جشنواره‌ بین‌المللی امام رضا(ع) است.

«ترویج اندیشه امامت و تحکیم نظام ولایت با محوریت شخصیت، سیره و معارف امام رضا(ع) و فرهنگ رضوی در سطح جامعه از طریق گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای»، «شناسایی، معرفی و گرامی‌داشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان برتر آثار فاخر فرهنگی، هنری و رسانه‌ای مرتبط با آن حضرت»، «فرآوری محتوای تولیدی جشنواره‌ جهت انتشار در رسانه‌های اجتماعی و فضای مجازی»، «گسترش فرهنگ ناب رضوی در رسانه‌ها و توسعه مشارکت عمومی در تولید و نشر محتوای فرهنگ رضوی در فضای مجازی» از جمله اهداف دهمین جشنواره ملی جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌هاست.

همچنین «ترویج سبک زندگی رضوی با تأسی از آموزه‌های قرآن کریم و احادیث، شخصیت و سیره امام رضا(ع) و اهل بیت(ع)»، «حمایت از توسعه فعالیت‌های رسانه‌ای بر پایه فرهنگ، سیره و آموزه‌های رضوی در مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری»، «تقویت دیپلماسی زیارت و دیپلماسی فرهنگی به منظور ترویج فرهنگ منور رضوی در کشورهای همسایه اسلامی و منطقه اوراسیا» از دیگر محورهای این فراخوان است.

این جشنواره در بخش ملی شامل قالب‌های منتشر شده در مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری سرمقاله و یادداشت، تیتر، خبر، گزارش، گزارش خبری، مصاحبه، نقد و مقاله، عکس و گزارش تصویری(مجموعه عکس و کلیپ) و همچنین نیز بخش ویژه شامل «امام رضا(ع)؛ الگوی مدارا و گفتگو» و بخش بین‌الملل است.

آخرین مهلت ارسال آثار 28 اسفندماه سال‌جاری اعلام شده است؛ اختتامیه جشنواره نیمه دوم اردیبهشت ماه سال آینده به میزبانی استان گیلان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha