محکومیت فتنه‌های دشمن با قدرت و هم‌افزایی انجام شود
کد خبر: 4117558
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷
امام‌ جمعه زنجان:

محکومیت فتنه‌های دشمن با قدرت و هم‌افزایی انجام شود

آیت‌الله علی خاتمی با بیان اینکه محکومیت فتنه‌های دشمن باید با قدرت و هم‌افزایی انجام شود، گفت: آمریکا یک روز قرآن را به آتش می‌کشد و روزی دیگر، تورات را نیز به آتش خواهد کشید. قرآن کتاب مسلمانان است و جهان اسلام باید جدی‌تر در مقابل دشمنان حرکت کند.

امام جمعه زنجان

به گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، امام‌ جمعه زنجان، ظهر امروز، هفتم بهمن‌ماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان با بیان اینکه حضرت جوادالائمه(ع) بنا بر روایات مشهور در دهم ماه رجب سال ۱۹۵ ه‍.ق به دنیا آمده‌اند، اظهار کرد: امام جواد(ع) ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای را دارا بوده و با توجه به اینکه در سن ۸ سالگی به امامت رسید از ائمه جوان به‌شمار می‌آید.

وی با تأکید بر اینکه امام جواد(ع) معدن وفا و امامی مهربان و وفادار نسبت به دوست و دشمن بود، تصریح کرد: در اجتماعات بشری، زمانی آرامش برقرار است که افراد در زمینه‌های گوناگون سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... به وعده‌های خود پایبند باشند. باید بدانیم پایبند بودن به عهد و عمل وعده‌ها نیز دیگر صفات نیک را به همراه خواهد داشت و یکی از پایه‌های تعامل اجتماعی است.

خاتمی با اشاره به اینکه امام جواد(ع) یک پشتیبان معرفی کرده است که همواره می‌توان به آن تکیه کرد و آن پشتیبان توکل و اتکا به خداوند است، بیان کرد: اگر دنیا هم پشت به انسان کرده و او را ترک کند، نباید از وجود خداوند ناامید شد.

وی در ادامه با بیان اینکه در آستانه دهه مبارک فجر قرار داریم، یادآور شد: دهه فجر یوم‌الله است و دشمن از این یوم‌الله خشنود نیست؛ از روز اولی که انقلاب به پیروزی رسید، دشمن به فتنه و دشمنی پرداخت. از همان زمان این انقلاب نه به شرق و نه به غرب تکیه کرد و هم‌سو با اعتقادات و آرمان‌های اسلام بوده است و این مسئله دشمن را آزار می‌دهد.

خطیب نماز جمعه زنجان اضافه کرد: مردم در آن برهه از تاریخ، با ایمان راسخ دعوت ولی‌ فقیه را اجابت کردند و با حضور پررنگ خود بزرگ‌ترین انقلاب را رقم زدند که ادامه‌دهنده راه پیامبر اکرم(ص) و با تکیه بر اسلام بود و در این راه شهدای بسیاری جان خود را تقدیم به انقلاب کردند.

خاتمی با بیان اینکه نگهداری انقلاب سخت‌تر از ایجاد آن است، تشریح کرد: دشمن فتنه‌های گوناگونی را در پیش گرفته است و با روش‌های مختلف و دامن زدن به هر مسئله‌ای با اسلام مبارزه می‌کند.

وی تصریح کرد: دهه فجر امسال باید با اقتدار و حضور پرشور مردم برگزار شود. کسانی که وقایع و روزهای پیش از انقلاب را به یاد دارند باید به کسانی که در آن دوران نبودند و یا آن را به یاد ندارند، بازگو کنند؛ باید بدانیم و بدانند که ما در کجا قرار داشتیم تا ارزش و اهمیت انقلاب را بهتر درک کنیم.

امام‌ جمعه زنجان گفت: شعار مرگ بر آمریکا مختص به ایران نیست. محکومیت فتنه‌های دشمن باید با قدرت و هم‌افزایی انجام شود. آمریکا یک روز قرآن را به آتش می‌کشد و روزی دیگر، تورات را نیز به آتش خواهد کشید. قرآن کتاب مسلمانان است و جهان اسلام باید جدی‌تر در مقابل دشمنان حرکت کند.

انتهای پیام
captcha