مرکز خراسان شمالی کمبود مسجد دارد
کد خبر: 4118023
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹

مرکز خراسان شمالی کمبود مسجد دارد

رئیس ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی گفت: بجنورد به عنوان مرکز استان با کمبود مسجد روبه رو است.

مرکز خراسان شمالی کمبود مسجد داردحجت‌الاسلام رضا احمدی‌فر، رئیس ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: در بعضی از محلات بجنورد، مردم باید چند کیلومتر تردد کنند تا به یک مسجد برسند و این اصلا خوشایند نیست.

وی ادامه داد: محلاتی همانند بهارستان، گلستان، تختی، اراضی ارتش و... فاقد مسجد هستند و مردم باید پس از پیمودن مسافت زیاد به مسجدی در محله و کوی دیگری برسند که این یک آسیب جدی به حساب می‌آید.

احمد‌ فر تصریح کرد: قرار بود دستگاه‌های مربوطه در استان و شهرستان بجنورد برای این موضوع پای کار بیایند تا این کمبود برطرف شود اما هنوز اتفاق نیفتاده و منتظر اقدام عملی آن‌ها هستیم. عدم توجه به این موضوع، آسیب‌های جدی در آینده را به دنبال خواهد داشت.

رئیس ستاد اقامه نماز استان همچنین به برگزاری نماز در مدارس نیز اشاره کرد و گفت: دوشنبه‌های نمازی را راه‌اندازی کرده‌ایم و انتظار داریم مسئولان در قالب آن از مدارس سرکشی داشته باشند. این سرکشی در تمام شهرستان‌های استان قابل انجام است و ما نیز پای کار آن هستیم.

حجت الاسلام احمدی‌فر گفت: مدیران دستگاه‌های مختلف با مشارکت در این برنامه می‌توانند ضمن معرفی خدمات دستگاه خود به دانش آموزان در مدارس مختلف، اقدام به برگزاری مسابقات و فعالیت‌های مختلف با هدف ترویج و تشویق دانش آموزان به نماز کنند.

وی در ادامه به برگزاری نماز در ادارات نیز اشاره کرد و افزود: انتظار داریم در ادارات، اذان به صورت حلقومی و زنده گفته شود و اذان پلاستیکی که با بلندگوها و رادیوها پخش می شود، متوقف شود.

وی همچنین گریزی به زمان برگزاری جلسات استان زد و ادامه داد: در استان شاهد هستیم که بسیاری از جلسات بدون توجه به زمان برپایی نماز در اداراتی که مدیران آن باید در جلسه حضور یابند، برگزار می‌شود. این موضوع سبب می‌شود مدیران دستگاه‌ها در نماز جماعت مجموعه خود شرکت نکنند تا به جلسه استانی برسند. لذا انتظار می‌رود که برای برپایی جلسات استان، به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که مدیر بتواند در دستگاه مجموعه خودش نماز را به جماعت اقامه کند و سپس در جلسه استان حاضر شود.

انتهای پیام
captcha