موکب‌های اربعین حسینی ۵۰۰ هزار پرس غذای گرم میان زلزله‌زدگان خوی توزیع کردند
کد خبر: 4119597
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵

موکب‌های اربعین حسینی ۵۰۰ هزار پرس غذای گرم میان زلزله‌زدگان خوی توزیع کردند

رئیس ستاد عتبات عالیات آذربایجان غربی گفت: تاکنون ۵۰۰ هزار پرس غذای گرم توسط مواکب اربعین حسینی بین زلزله‌زدگان خوی توزیع شده است.

توزیع غذای گرمبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، سیدحسن حسینی، رئیس ستاد عتبات عالیات آذربایجان غربی اظهار کرد: تاکنون ۵۰۰ هزار پرس غذای گرم توسط مواکب اربعین حسینی بین زلزله‌زدگان خوی توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه در زمان وقوع زلزله‌های ۱۳ مهرماه و ۲۸ دی ماه و ۸ بهمن ماه سال جاری در خوی، مواکب اربعین حسینی از سراسر کشور از اولین ساعات به کمک زلزله‌زدگان شتافتند، افزود: از تاریخ ۲۸ دی ماه مواکب با تهیه امکانات رفاهی (پتو،  چادر، ....) و تهیه غذای گرم در وعده‌های نهار و شام در شهر و روستاها در خدمت مردم بودند و با بروز زلزله ۵.۹ ریشتری در خوی تعداد موکب‌ها افزایش یافته و روزانه نزدیک به ۴۰ هزار پرس غذا توزیع می‌شود.

رئیس ستاد عتبات عالیات آذربایجان غربی بیان کرد: مواکب اربعین حسینی در تمامی حوادث و بلایای طبیعی با حضور به‌موقع در اقصی نقاط کشور همیشه پای کار بوده و بدون ادعا در خدمت مردم ایران اسلامی هستند.

حسینی با بیان اینکه شیطنت‌ها و شایعاتی در سطح جامعه در خصوص استفاده از بودجه دولتی در مواکب حسینی وجود دارد، تصریح کرد : برای مدیریت مواکب حسینی هیچ بودجه دولتی استفاده نمی‌شود و تمام هزینه‌ها توسط مردم و خیرین پرداخت می‌شود که این نوع همکاری مردم و کمک مردم در سطح جهان نمونه و الگو است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام
captcha