رهبران مذهبی از گسترش افراط‌گرایی میان پیروان ادیان جلوگیری کنند
کد خبر: 4119643
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۷
دبیرکل سازمان ملل:

رهبران مذهبی از گسترش افراط‌گرایی میان پیروان ادیان جلوگیری کنند

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل روز شنبه به وقت محلی در پیامی به مناسبت روز جهانی «برادری انسانی» خواستار جلوگیری رهبران مذهبی از نفرت‌پراکنی و گسترش افراط‌گرایی در میان پیروان ادیان شد.

به گزارش ایکنا به نقل از The National News، دبیر کل سازمان ملل در پیام خود به مناسبت«روز جهانی برادری انسانی،» تصریح کرد: ارزش‌های مهربانی، درک سایر مذاهب و احترام متقابل، تضمین کننده صلح هستند و جوامع ما را در کنار هم نگه می‌دارند. اما در سراسر جهان، این ارزش‌ها با تعمیق شکاف‌ها، گسترش نابرابری‌ها و ناامیدی و با افزایش سخنان نفرت انگیز، فرقه‌گرایی و نزاع تضعیف می‌شوند.

گوترش با اشاره به وضعیت افراط‌گرایی و عدم تحمل مذهبی در جهان گفت: واقعیت این است که نمونه‌هایی از افراط‌گرایی و عدم تحمل مذهبی را در همه جوامع و در بین همه ادیان مشاهده می‌کنیم. جلوگیری از استفاده از نفرت به عنوان ابزار و خنثی کردن افراط‌گرایی در میان پیروان ادیان بر عهده رهبران مذهبی است.

در بخش دیگری از این پیام آمده است:  بیانیه برادری انسانی برای صلح جهانی و زندگی درکنار هم - که از سوی پاپ فرانسیس و شیخ احمد الطیب نوشته شده است - الگویی برای صلح میان ادیان و همبستگی انسانی است.

دبیر کل سازمان ملل اضافه کرد: بیایید از بیانیه الهام بگیریم و تعهد خود به یک خانواده انسانی را تجدید کنیم.

انتهای پیام
captcha