نام‌گذاری کتابخانه‌ای در تهران به نام شاعر انقلابی
کد خبر: 4119834
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴

نام‌گذاری کتابخانه‌ای در تهران به نام شاعر انقلابی

نهاد کتابخانه های عمومی کشور با هدف تجلیل از قادر طهماسبی (فرید) شاعر آیینی و انقلابی کشورمان کتابخانه‌ای در شهر تهران را به نام او نام‌گذاری کرد.

نام‌گذاری کتابخانه‌ای در شهر تهران به نام استاد قادر طهماسبی (فرید)

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، اختتامیه هفدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر ۱۴ بهمن با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس هیئت امنای کتابخانه‌های عمومی کشور؛ یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ علی رمضانی، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران؛ مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور؛ جمعی از مدیران فرهنگی و دبیر علمی و هیئت داوران این دوره از جشنواره در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد.

بخشی از این مراسم به آیین تجلیل از استاد قادر طهماسبی (فرید)، اختصاص داشت که ضمن اهدای لوح تقدیر و هدیه نهاد، نام‌گذاری یک کتابخانه عمومی به نام او در شهر تهران با هدف پاسداشت شخصیت این شاعر آیینی و انقلابی اعلام شد.

در همین راستا نسخه صوتی کتاب «پری ستاره‌ها» نیز توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با همکاری انتشارات سوره مهر تولید و آماده انتشار شده است.

نام‌گذاری کتابخانه‌ای در شهر تهران به نام استاد قادر طهماسبی (فرید)

متن لوح تقدیر دبیرکل نهاد که در این مراسم به قادر طهماسبی اهدا شد به این شرح است:

«شعر انقلاب یک هویتی دارد. در واقع متصدی و مباشر و میدان‌دارِ ارائه‌ گفتمان انقلاب اسلامی است؛ این را باید حفظ کنید.

مقام معظّم رهبری (مد ظلّه العالی)

فرهیخته ارجمند جناب آقای قادر طهماسبی

با اهدای سلام و تحیّت

شاعران، قاصدان حقیقت، راویان آگاهی و پیشگامان خدمت به فرهنگ گرانبار ایران اسلامی‌اند. شاعر دردمند و ملتزم، از مرزهای مرسوم کلمه فرامی‌رود و به نیروی ربّانی خیال، مروج زیبایی‌ها و تعالی‌های فرهنگیِ ‌برآمده از  ایمان و معنا می‌شود. در این میان، شاعران و سخن‌پردازانی که چشمه گوارای سخن را دستمایه سرسبزیِ شجره مبارک انقلاب اسلامی کرده‌ و نام نامی اسلام و ایران را در جلوه جمیل شعرشان بازتابانده‌اند، براستی مایه فخر اهل فرهنگند.

کوشش ارجمند شاعران انقلاب برای ترویج و تعالی فرهنگ دانایی در سایه دلپذیر شعر فاخر و تلاش ستوده‌شان برای شکوفایی توانایی‌های ادبی جوانان میهن عزیزمان، مایه صیانت از میراث ماندگار انقلاب اسلامی است.

نهادن نام گرامی شما بر روی یک کتابخانه عمومی در شهر تهران، برکتی است ماندگار و نماد تبدیل کتابخانه به پایگاه فرهنگی-اجتماعی. وظیفه خود می‌دانم از جناب‌عالی، که با قدم صدق و نیّت صادق، پای در مسیر انجام رسالت انقلابی خود گذاشته‌اید و با آفرینش آثار جاندار و وزین، پاسداری از میراث فرهنگی انقلاب اسلامی را وجهه همت والای خود کرده‌اید، همزمان با «هفدمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر» تشکر کنم.

امید که سایه پرمهرتان همچنان بر سر فرهنگ و ادب این سرزمین پرافتخار مستدام باشد و در پناه مهر الهی، ایام عزّت و سلامت‌تان برقرار باشد؛ ان‌شاءالله.

انتهای پیام
captcha