حضرت زینب(س) الگوی بارز ولایتمداری در جامعه اسلامی است
کد خبر: 4120133
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان:

حضرت زینب(س) الگوی بارز ولایتمداری در جامعه اسلامی است

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به اینکه ولایتمداری از ارکان ضروری و مورد تأکید در قرآن کریم و روایات است، گفت: حضرت زینب(س) که ولایتمداری و ولایت‌پذیری را از مادر خویش آموخته‌اند، یکی از الگوهای بارز در این امر در جامعه اسلامی هستند

حجت الاسلام فولادی معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان، حجت‌الاسلام محمد فولادی، معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی این نهاد، امروز، 17 بهمن‌ماه، ضمن تسلیت وفات حضرت زینب(س)، اظهار کرد: امام سجاد(ع) در مورد حضرت زینب (س) می‌فرمایند: «أَنْتِ بِحَمْدِ اللَّهِ عَالِمَةٌ غَیْرُ مُعَلَّمَةٍ فَهِمَةٌ غَیْرُ مُفَهَّمَة; تو دانشمند معلم ندیده و فهمیده‏اى فهم نیاموخته هستی».

وی در ادامه به تشریح فضائل حضرت زینب(س) پرداخت و افزود: یکی از صفا برجسته ایشان علم الهی بود. برترین علم‏ها، علمى است که مستقیماً از ذات الهى به شخصى افاضه شود و علم «لدنى‏» باشد و همان‌طور که از قول امام سجاد(ع) نقل شد، ایشان خطاب به حضرت زینب(س) فرمودند تو دانشمند و فهمیده‌ای هستی که معلم ندیده‌ای.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان افزود: یکى از بارزترین اوصاف انسان‏هاى کامل، صبر و بردبارى در فراز و نشیب‏هاى روزگار و تلخى‏هاى دوران است. حضرت زینب(س) از این جهت در اوج کمال قرار دارند. در زیارت ناحیه مقدسه آمده است: «لقد عجبت من صبرک ملائکه السماء; ملائکه آسمان از صبر تو به شگفت آمدند».

فولادی اضافه کرد: از صفات بارز پروا پیشگان این است که خدا در نظر آنان بزرگ و غیر او در نظرشان کوچک، حقیر و فاقد اثر است. حضرت در مجلس ابن زیاد، بدون توجه به قدرت ظاهرى او گوشه‏اى مى‏نشینند و با بی‌اعتنایی به سؤالات او تحقیرش مى‏کنند، او را «فاسق‏» و «فاجر» معرفى مى‏کنند و همچنین در مقابل یزید مى‏فرمایند: «انى لاستصغر قدرک؛ بدان که من قدر و مقدار تو را کوچک میدانم».

وی در پایان با اشاره به اینکه ولایتمداری از ارکان ضروری و مورد تأکید در قرآن و روایات است و حضرت زینب(س) یکی از الگوهای بارز در امر ولایتمداری و ولایت‌پذیری هستند، یادآور شد: حضرت زینب(س) که حضور 7 معصوم را درک کرده‌اند، ولایتمداری را از مادر خویش آموخته‌اند و دیده‌اند که چگونه مادرشان خود را سپر بلاى امام خویش قرار دادند و ایشان علاوه بر اینکه فرزندانشان را فدای امامشان کردند، بلکه در عاشورا و جلسه ابن زیاد، جان امام سجاد(ع) را نجات دادند.

انتهای پیام
captcha