امام علی(ع) مظهر همه صفات بارز انسانی است
کد خبر: 4120440
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹
دانش‌آموختگان نیجریه‌ای:

امام علی(ع) مظهر همه صفات بارز انسانی است

شرکت کنندگان در گردهمایی دانش‌آموختگان نیجریه‌ای در ایران، امام علی (ع) را مظهر همه صفات بارز انسانی از جمله حلم، شجاعت، عدالت و رحمت دانستند.

به گزارش ایکنا، مجمع دانشگاهیان نهضت اسلامی در نیجریه، شعبه تهران، در سالروز میلاد حضرت علی (ع) نشستی را برگزار کرد. این رویداد با دعای افتتاح، تلاوت قرآن و سرودهای اسلامی و قرائت زیارت مخصوص این روز آغاز شد.

سپس علی امام زاده از جامعة المصطفی العالمیه، با موضوع «زندگی مثال زدنی امام علی بن ابی طالب علیه السلام: درس آموزی برای مؤمنان» سخنرانی کرد. وی در مورد زندگی پربرکت حضرت علی، دعاها و عبادات ایشان، نماز شب، پاکدامنی، مجاهدت در راه عدالت سخنانی ایراد کرد و همچنین با ذکر نمونه‌هایی از مبارزات حضرت زهرا (علیها السلام) از حاضران خواست که درسهای زندگی ایشان را در زندگی خصوصی و اجتماعی خود عملی کنند.

همچنین حسین رویوران از جمعیت دفاع از ملت فلسطین در خصوص مبارزه امام علی (ع) در راه عدالت به فرازهایی از نهج البلاغه و موضع حضرت فاطمه (س) در راه حق و عدالت اشاره  و بر لزوم استفاده از الگوی زندگی علوی و فاطمی در زندگی تأکید کرد. 

دانش‌آموختگان نیجریه‌ای در ایران: امام علی (ع) مظهر همه صفات بارز انسانی است // اماده
همچنین یوسف عبداللهی، دانشجوی کارشناسی ارشد از دانشگاه تهران در سخنان خود از شرکت کنندگان خواست تا از زندگی مثال زدنی علی (ع) الگوبرداری کنند. به گفته وی امام علی (ع) مظهر همه صفات بارز از جمله علم، شجاعت و مبارزه بی حد و حصر در راه عدالت اجتماعی است. وی خواستار استفاده دانشجویان نیجریه‌ای از فرصت طلایی حضور در ایران برای مطالعه فراتر از کلاس‌های خود شد.

او همچنین به مناسبت نامگذاری روز پدر، شرکت کنندگان را به قدردانی از والدین خود با اطاعت، دعا و حمایت همه جانبه دعوت کرد. وی گفت: فرزندان، بسیار مدیون والدین خود هستند به همین دلیل است که خداوند امر کرده است که با آنها نیکی کنند. وی خواستار آن شد که دانشجویان تمام تلاش خود را برای رسیدن به فضایل اخلاقی و تحصیلی به نحوی که پدر و مادر و نهضت اسلامی به آنها افتخار کنند به کار گیرند.

نوریه هلیلو یکی از دانشجویانی که به تازگی از دانشگاه علوم پزشکی تهران فارغ التحصیل شده است، تجربیات خود را در دوران تحصیل در ایران با شرکت کنندگان در میان گذاشت. سپس  حسین عبدالله از فارغ‌التحصیلان دکتری دانشگاه تهران برای تشویق دانش آموختگان جدید دعوت شد. وی بابت اتمام موفقیت آمیز تحصیل به آنها تبریک گفت و از آنها خواست در حین ورود به بازار کار به ویژه با توجه به وضعیت اجتماعی-اقتصادی فعلی نیجریه، صبر و حوصله به خرج دهند.

دانش‌آموختگان نیجریه‌ای در ایران: امام علی (ع) مظهر همه صفات بارز انسانی است // اماده
سپس کیک تولدی به این مناسبت بریده شد و اسماء مختار یکی از مسئولان این جنبش در ایران از  مهمانان برای حضور در این رویداد تشکر و قدردانی کرد.
این برنامه زیر نظر مجمع دانشگاهیان نهضت اسلامی نیجریه برگزار شد که شامل پیروان شیخ زکزاکی مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های مختلف تهران هستند.

انتهای پیام
captcha