اعلام جزئیات سی‌ونهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران
کد خبر: 4120527
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۶

اعلام جزئیات سی‌ونهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران

جزئیات سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه اعلام شد که بر اساس آن مراسم افتتاحیه و اختتامیه این رویداد در روزهای 29 بهمن و سوم اسفندماه برگزار می‌شود.

اعلام جزئیات سی‌ونهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران

به گزارش ایکنا، برنامه زمانی سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه اعلام شد و بر اساس آن، این دوره از مسابقات از 29 بهمن‌ماه آغاز می‌شود.

مراسم افتتاحیه این رویداد بین‌المللی همزمان با مبعث پیامبر اکرم(ص) از ساعت 16 تا 18 در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار خواهد شد.

در ادامه طی روزهای 30 بهمن، یکم و دوم اسفندماه رقابت‌ها در بخش آقایان از ساعت 15:30 تا 21 خواهد بود.

همچنین مسابقات بخش بانوان نیز طی دو روز سی‌ام بهمن و یکم اسفندماه در جریان خواهد بود. زمان برگزاری مسابقات در این بخش از ساعت 9 صبح تا 12 برنامه‌ریزی شده است.

بر اساس گزارش ایکنا مراسم اختتامیه سوم اسفندماه از ساعت 16 تا 18 در جریان خواهد بود.

سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران در دو بخش بانوان و آقایان برگزار می‌شود. در بخش بانوان شرکت‌کنندگان در رشته‌های حفظ کل و ترتیل قرآن و در بخش آقایان نیز در سه رشته قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و حفظ کل قرآن به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

این رویداد بعد از دو سال که به دلیل بیماری کرونا مجازی شده بود، به صورت حضوری برگزار می‌شود. مراحل مقدماتی این دوره طی دو مرحله گزینش مقدماتی و داوری فایل‌های تصویری در هفته‌های گذشته برگزار شده و در نهایت 52 شرکت‌کننده به مرحله نهایی و حضوری راه یافته‌اند.

نمایندگان کشورمان در این دوره از مسابقات شامل هاجر مهرعلیان و فهیمه اصغرزاده در رشته‌های حفظ کل و قرائت ترتیل بانوان است. در بخش آقایان نیز محمدجواد جاوری در رشته ترتیل، امیرحسین رحمتی در رشته قرائت تحقیق و سینا طباخی در رشته حفظ کل قرآن خواهد بود.

انتهای پیام
captcha