مرکز آموزش مجازی حفظ قرآن در خراسان‌جنوبی افتتاح شد
کد خبر: 4120630
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵
ویژه آقایان

مرکز آموزش مجازی حفظ قرآن در خراسان‌جنوبی افتتاح شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی از افتتاح مرکز آموزش مجازی حفظ قرآن کریم ویژه آقایان در مرکز استان خبر داد و گفت: با توجه به تجربه موفق مرکز حفظ مجازی بانوان در استان، این مرکز نیز در حسینیه امام رضا(ع) تجهیز و راه‌اندازی شد.

حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبیحجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی با اشاره به مهم‌ترین فعالیت‌های قرآنی این اداره‌کل پس از انقلاب، اظهار کرد: برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم به‌صورت هر ساله، از مهم‌ترین اقدامات است.

وی بیان کرد: این مسابقات بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران همه ساله در کشور و از سال 1384 در استان خراسا‌ن‌جنوبی و شهرستان‌های تابعه برگزار می‌شود؛ تاکنون بیش از 20 هزار نفر در سطح استان در این مسابقات شرکت کرده‌اند که برگزیدگان استانی به مسابقات کشوری اعزام می‌شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه همچنین تعدادی از نخبگان قرآنی استان در ادوار مختلف مسابقات حائز رتبه‌های برتر مسابقات کشوری شده‌ و در سال 1400 نیز چهار نفر از استان حائز رتبه‌های برتر کشوری شدند، تصریح کرد: ستاد راهبری تربیت حافظان قرآن کریم از سال 91 با حمایت مالی اداره‌کل و ادارات اجرایی اوقاف در سطح استان آغاز شده و اکنون نیز ادامه دارد.

وی افزود: در سال جاری تعداد 94 کلاس حفظ قرآن کریم در نقاط مختلف سطح استان در قالب این طرح فعایت کرده و در حال حاضر یک هزار و 259 نفر از طریق کلاس‌های این ستاد مشغول به حفظ قرآن بوده و تاکنون بیش از پنج هزار نفر ضمن حضور در این کلاس‌ها حافظ کل یا حافظ اجزائی از قرآن کریم شده‌اند.

بخشی‌پور با اشاره به فعالیت مرکز آموزش مجازی حفظ قرآن کریم ویژه بانوان تصریح کرد: این مرکز در سال 95 برای افرادی که امکان حضور فیزیکی در کلاس را ندارند راه‌اندازی شده است و تاکنون  بیش از هزار نفر از خدمات آموزشی این مرکز استفاده کرده و حافظ کل یا بخش‌هایی از قرآن کریم شده‌اند؛ در حال حاضر فعالیت این مرکز با عضویت 355 قرآن‌آموز از استان خراسان‌جنوبی و استان‌های همجوار ادامه دارد.

وی ادامه داد: همچنین در راستای کیفیت‌بخشی به برنامه‌های قرآنی، مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن کریم در سال 1395 در محل موقوفه حسینیه امام رضا(ع) شهرستان بیرجند راه‌اندازی شده و به‌صورت ویژه دوره‌های حفظ یک ساله قرآن کریم را برگزار می‌کند.

بخشی‌پور با بیان اینکه تاکنون در این مدرسه تعداد 102 نفر حافظ کل قرآن کریم و تعداد 430 نفر حافظ پنج جزء و  10 جزء شده‌اند، اظهار کرد:  همه ساله در مناسبت‌های مختلف بیش از 30 محفل انس با قرآن کریم در بقاع و اماکن متبرکه سطح استان با حضور قاریان و حافظان بین‌المللی، کشوری و استانی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های تربیت مربی حفظ قرآن کریم بیان کرد: این دوره‌ها از سال 91 با اعزام مربیان و حفاظ قرآن به قم و نیز با تمرکز بعضی از دوره‌ها در استان برگزار شده است؛ تاکنون بیش از 470 مربی حفظ قرآن کریم ضمن حضور در این دوره‌ها موفق به دریافت گواهی‌نامه شده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به برگزاری محافل جزء‌خوانی و تفسیر قرآن ویژه ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: همه ساله بیش از 20 محفل جزء‌خوانی و تفسیر قرآن کریم با اجرای قاریان و حافظان ممتاز استان و با حضور مفسران برجسته قرآن کریم در بقاع و اماکن متبرکه سطح استان برگزار  می‌شود.

انتهای پیام
captcha