آموزش قرآن با حضور قاری ایرانی در زیمبابوه
کد خبر: 4120645
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳

آموزش قرآن با حضور قاری ایرانی در زیمبابوه

به همت رایزنی فرهنگی کشورمان، دوره آموزش تجوید، صوت و لحن قرآن کریم با حضور برادران و خواهران از شهرهای مختلف کشور زیمبابوه برگزار شد.

به گزارش ايكنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزنی فرهنگی ایران در حراره با همکاری اداره کل بین‌المللی تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دوره آموزش تجوید، صوت و لحن قرآن کریم را برگزار کرد.

حسین چاقمی، قاری ممتاز قرآن کریم تدریس این دوره ۶ روزه را به عهده داشت.

این دوره با حضور 29 تن از برادران و خواهران از شهرهای مختلف کشور زیمبابوه و با داشتن شرط تسلط به روان‌خوانی قرآن در محل کالج فاطمه الزهرا(س) برگزار شد. 

همچنین، در این برنامه برای اولین بار به ارائه مباحث تجوید و صوت و لحن به همراه فایل پی دی اف کامل به زبان انگلیسی و روش تدریس و آموزش تجوید و صوت و لحن قرآن کریم پرداخته شد.

پس از آن در پایان این دوره، با هدف آشنایی شرکت‌کنندگان با فضای مسابقه و ایجاد حس رقابت بین آنها، مسابقه قرائت قرآن برگزار و از نفرات برگزیده با اهدای جوایزی به رسم یادبود تقدیر شد.

بنابر اعلام این خبر، مدرس این دوره با حضور در نماز جمعه به ایراد سخنانی در خصوص اهمیت قرآن و ادعیه مأثوره از اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و بهره‌مندی هرچه بیشتر از ماه‌های مبارک رجب، شعبان، رمضان و لزوم تمسک هرچه بیشتر امت مسلمان به قرآن و وحدت جوامع اسلامی، احترام اسلام به سایر ادیان و انبیای الهی همچنین مسائل اخیر مربوط به هجمه علیه اسلام و قرآن از جمله آتش‌سوزی قرآن و مسئله فلسطین و غزه در خطبه‌ها پرداخت.

آموزش قرآن با حضور قاری ایرانی در زیمبابوه

انتهای پیام
captcha