ضرورت تبیین مبانی نظری انقلاب در نظریه‌های دولت
کد خبر: 4124063
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵

ضرورت تبیین مبانی نظری انقلاب در نظریه‌های دولت

عضو هیئت علمی و مدرس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: تبیین مبانی نظری انقلاب باید در علوم سیاسی و  نظریه‌های دولت مورد توجه واقع شود تا بتوانیم از این طریق هدف و وقوع این انقلاب را به همگان معرفی کنیم.

امین نواختی مقدم عضو هیئت علمی و استاد دانشگاهبه گزارش ایکنا از اردبیل، دکتر امین نواختی‌مقدم، عضو هیئت علمی و مدرس دانشگاه محقق اردبیلی، چهارم اسفندماه، در نشست کارشناخت سند گام دوم انقلاب اسلامی که به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی اردبیل در سالن جلسات این نهاد انقلابی برگزار شد، اظهار کرد: بی‌شک انقلاب اسلامی ایران یکه تاز است چون قابل قیاس با مابقی انقلاب‌ها نیست بلکه ادغامی بین آزادی و برابری است و طبق تاکید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به عالمان و مهم‌تر از آن به جوانان و دانشجویان و آحاد مردم متعلق است.

وی افزود: در حال حاضر مهم‌ترین تکلیف در گام دوم انقلاب بر عهده جوان علمی، مطالبه‌گر و سیاست‌دان است، اما در مقابل بیشتر از اینکه جوانان ما سیاستدان باشند اقتصاددان هستند و نیاز است در این زمینه تمهیدات لازم برای حل مشکلات مهم جامعه به عمل آید.

مدرس دانشگاه محقق اردبیلی خاطر نشان کرد: اگر دانشجوی بلد سیاسی داشته باشیم که سیاستمدار باشد بی‌شک بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد چرا که در حال حاضر دشمنان با جنگ نرم بر روی حجاب، بر روی جوانان، بانک‌ها، ادارات و تمامی برنامه‌ها و سازمان‌ها و محورهای ما برنامه دارند و کوچک‌ترین سهل‌انگاری ما را با مشکل اساسی مواجه خواهد کرد.

نواختی‌مقدم خاطر نشان کرد: این جای سوال دارد که چرا در شهر اردبیل حجاب با این سرعت عقب نشینی کرده، در شهری که مزین به نام دارالارشاد است و ارشاد دقیقا در این شهر چرا ملموس نیست که با یک حساب سر انگشتی مشخص می‌شود که پشت پرده آن سازماندهی شده و نیروهای متعددی هدایتگر مسئله برای کمرنگ کردن حجاب هستند.

وی اظهار کرد: تلاش برای جنبه‌های مادی زندگی مهم است اما داشتن کارهای فکری و تفکر عقلانی و منطقی برای پیش بردن مسائل مهم به عنوان یکی از اولویت‌های مهم و اساسی و امری لازم و ضروری است تا برنامه‌های راهبردی برای تصمیم‌گیری‌ها داشته باشیم که در این زمینه توجه به منویات مقام معظم رهبری لازمه مهم و اساسی است.

نواختی‌مقدم ادامه داد: شکل‌گیری، ظهور و بروز انقلاب و جایگاه انقلاب اسلامی ایران نیازمند تبیین است که باید به این مسئله بیش از پیش توجه شود و امیدواریم که بتوانیم با همکاری و مشارکت یکدیگر این موضوع مهم را محقق سازیم.

وی افزود: تبیین مبانی نظری انقلاب باید در علوم سیاسی و  نظریه‌های دولت مورد توجه واقع شود تا بتوانیم از این طریق هدف و وقوع این انقلاب را به همگان معرفی کرده و به ویژه در بین نسل جوان ترویج دهیم که در این میان باید به مبانی اسلامی و نقش آن در انقلاب اسلامی ایران نیز پرداخته شود.

عضو هیئت علمی و استاد دانشگاه بیان کرد: یکی از موضوعات مهمی که باید مورد توجه واقع شود این است که باید تمام توان خود را در راستای صدور انقلاب اسلامی به کشورهای دیگر در دستور کار قرار دهیم تا بتوانیم از این طریق شاهد نابود حکومتهای سلطنتی و دیکتاتوری باشیم و پرچم اسلامی را به اهتراز درآوریم.

گفتنی است؛ این نشست با محوریت عظمت چهل ساله در امنیت، علم و فناوری، مشارکت و مقاومت برگزار شد.

انتهای پیام
captcha