ضرورت استفاده از ظرفیت مساجد برای ایجاد صلح و سازش
کد خبر: 4124067
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲
رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی تأکید کرد

ضرورت استفاده از ظرفیت مساجد برای ایجاد صلح و سازش

ناصر عتباتی با بیان اینکه مساجد کانون پرورش و تقویت اخلاق و ایمان است که می‌تواند نقش مهمی در سازش اختلافات ایفا کند، گفت: باید با جوانان و نوجوانان کشور که آینده‌سازان مملکت هستند ارتباط برقرار کنیم و آن‌ها را به سمت و سوی ارزش‌های انقلاب و اخلاقیات جامعه سوق دهیم.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی، چهارم اسفندماه در جلسه حقوق یاران و شوراهای صلح و سازش مساجد این استان اظهار کرد: باید با اعتقاد راسخ و عمل‌گرایی به مقوله آموزش مبانی حقوقی و قضایی و استفاده از همه ظرفیت‌ها در امر پیشگیری از جرم و سازش بین مردم ورود کنیم و در این زمینه اقدامات ریشه‌ای و بنیادی را دنبال کرده و منشأ ایجاد پرونده به دادگستری را یافته و دوای درد آن را پیدا کنیم.

وی افزود: باید از مساجد‌ برای آموزش‌های حقوقی مردم و نمازگزاران استفاده کرد و از ریش‌سفیدان و مؤمنان نمازگزار برای اصلاح ذات‌البین مردم بهره گرفت، چراکه از ابتدا مسجد کانون اخلاقی و ایمانی بوده و کارکردهای بسیار متنوع و ارزشمندی در طول تاریخ انقلاب ایفا کرده است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی تصریح کرد: باید با جوانان و نوجوانان کشور که آینده‌سازان مملکت هستند ارتباط برقرار کنیم و آموزش‌های آن‌ها را تقویت کنیم و آن‌ها را به سمت و سوی ارزش‌های انقلاب و اخلاقیات جامعه سوق دهیم و در مدارس و دانشگاه‌ها برنامه‌های آموزشی مدون داشته باشیم.

وی ادامه داد: برقراری ارتباط با محیط‌های آموزشی مثل آموزش و پرورش و ارتباط‌گیری با خود دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها می‌تواند در هدایت نوجوانان و جوانان بسیار مؤثر و مفید واقع شود.

عتباتی بیان کرد: آسیب‌های فضای مجازی در بین جوانان و نوجوانان باید مورد اهمیت قرار گیرد و نباید از تهدیدهای فضای مجازی که خطرناک هم است غافل شد و این فضای ناامن را به تسلط خود در آوریم و آن را برای فرزندان عزیز کشورمان امن کنیم و این امر نیاز به کار اساسی و بنیادی و همراه با تعقل و تدبر بسیار دارد.

حسین مجیدی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه به لزوم استفاده از ظرفیت مساجد محلات تأکید کرد و گفت: اگر بتوانیم از ظرفیت مساجد محلات برای حل اختلاف مردم استفاده کنیم بسیار ارزشمند خواهد بود.

انتهای پیام
captcha