سرپرست معاونت سوادآموزی آموزشوپرورش استان کردستان از اجرای دومین مرحله «پویش ایران سبز، ایران قوی» ویژه سوادآموزان استان کردستان در قالب نهضت جهادی کاشت درخت خبر داد. 
گلبهار خسروی، سرپرست معاونت سوادآموزی آموزشوپرورش استان کردستان در گفتوگو با ایکنا، گفت: همزمان با هفته منابع طبیعی و درختکاری و در راستای سوادآموزی جامعه محور و ایفای نقش و مسئولیتهای اجتماعی سازمان، برنامه درختکاری با محوریت کاشت نهال توسط سوادآموزان و خانوادههای آنان به منظور گفتمانسازی فرهنگ منابع طبیعی برگزار میشود.
وی از تشکیل کارگروه اجرای طرح آموزشی - ترویجی «پویش ایران سبز، ایران قوی » ذیل کمیته بهبود کیفیت سوادآموزی استان و شهرستان با حضور نمایندگان ادارات و دستگاههای متولی خبر داد و افزود: در این کارگروه، نحوه مشارکت سوادآموزان، میزان نهال مورد نیاز، زمان و نحوه دریافت و کاشت و حضور کارشناسان در مراکز یادگیری محلی و ارائه آموزشهای لازم، تعیین محلهای مورد نظر برای کاشت نهال هماهنگ و تدابیر لازم اتخاذ و اعلام خواهد شد.
سرپرست معاونت سوادآموزی آموزشوپرورش استان کردستان بیان کرد: هم چنین با هماهنگی سازمانهای ذیربط استان، محتوای آموزشی ساده و کاربردی با موضوع اهمیت و فواید درختکاری در هفته درختکاری در برنامههای آموزشی سوادآموزی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه در این برنامه تلاش میشود هر سوادآموز به تعداد اعضای خانواده نهال دریافت و در درختکاری مشارکت داشته باشند، ادامه داد: سوادآموزان میتوانند از فرایند کاشت نهال تصویربرداری و مستندات خود را تا پایان اسفندماه به نشانی https://derakhtkari.lmo.gov.ir برای شرکت در مسابقه مطابق نمونه برگ اعلامی ارسال کند.
خسروی در ادامه گفت: آموزشدهندههایی که بیشترین مشارکت سوادآموزان و خانواده آنان را در برنامه نهال کاری جذب کنند، میتوانند مستندات خود را تا پایان اسفندماه جاری به نشانی اعلام شده برای شرکت در مسابقه ارسال کنند.
وی یادآور شد: به منظور تشویق و ایجاد انگیزه بین مخاطبان برای شرکت در برنامه مذکور، علاوه بر هدایای تدبیر شده در استان و شهرستانها، نفرات برتر در سطح ملی تقدیر خواهند شد.
انتهای پیام