برگزاری مسابقه شاهنامه‌خوانی در کهگیلویه‌وبویراحمد
کد خبر: 4125245
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱

برگزاری مسابقه شاهنامه‌خوانی در کهگیلویه‌وبویراحمد

مسئول واحد موسیقی حوزه هنری کهگیلویه‌وبویراحمد از برگزاری نخستین مسابقه شاهنامه‌خوانی دانش‌آموزی در استان خبر داد.

فردوسیبه گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، پیمان جمشیدی، مسئول واحد موسیقی حوزه هنری کهگیلویه‌وبویراحمد شامگاه، 9 اسفندماه در نشست هماهنگی مسابقه شاهنامه‌خوانی در استان، اظهار کرد: نخستین مسابقه دانش‌آموزی شاهنامه‌خوانی ویژه سنین ۷ تا ۱۸ در موضوعات و بخش‌های گوناگون در استان برگزار شد که حدود ۳۳۰ اثر به دبیرخانه این مسابقه ارسال شد.

وی افزود: با رویکرد پیوند نسل جوان و احیای ارتباط با این میراث کهن، نخستین جشنواره شاهنامه‌خوانی به همت واحد موسیقی حوزه هنری و با همکاری نهادهای معاونت پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه‌وبویراحمد برگزار می‌شود.

مسئول واحد موسیقی حوزه هنری کهگیلویه‌وبویراحمد اضافه کرد: شاهنامه از دیرباز در استان جایگاه ویژه‌ای در میان مردمان این دیار داشته و پیوند عمیق در میان مردم این خطه و ارزش‌های این کتاب حماسی وجود دارد.

جمشیدی با اشاره به موضوعات این مسابقه، تصریح کرد: موضوعات این جشنواره شامل عناوین ایثار و از خودگذشتگی، دلاوری و شجاعت، ایران و میهن دوستی، راستی و درستی، احترام به بزرگان و خانواده، مهر و دوستی و گذشت و بخشش است.

وی بیان کرد: بخش‌های اجرایی این جشنواره شامل شاهنامه‌خوانی با تکیه بر آواز محلی، نقالی و پادکست بود که علاقه‌مندان در این بخش‌ها شرکت کردند.

مسئول واحد موسیقی حوزه هنری کهگیلویه‌وبویراحمد با اشاره به آثار دریافت شده، گفت: حدود ۳۳۰ اثر به دبیرخانه این مسابقه ارسال شدند که داوری این آثار شروع شده و آئین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان ۱۸ اسفندماه امسال برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha