بیش از 400 گروه‌ جهادی در خوی پای کار هستند
کد خبر: 4129836
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی:

بیش از 400 گروه‌ جهادی در خوی پای کار هستند

سردار حبیب شهسواری گفت: بیش از 400 گروه جهادی برای خدمت به مردم مناطق زلزله‌زده در خوی هم‌اکنون پای کار هستند.

جلسه گروه‌های جهادی در خویبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، سردار حبیب شهسواری، فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی، امروز، پنجم فروردین‌ماه در جلسه گروه‌های جهادی که در خوی با حضور مسئول بسیج سازندگی سپاه شهدای استان و فرمانده سپاه خوی تشکیل شد، ضمن تبریک به‌مناسبت فرارسیدن بهار طبیعت و بهار قرآن، از مردم بابت اینکه زلزله‌های چند ماهه اخیر را با صبوری، بردباری و شکیبایی پشت‌سر گذاشته‌اند، قدردانی کرد و گفت: این خانواده‌ها خانه و زندگی خودشان را حفظ کرده‌اند و اکنون درصدد بازسازی هستند.

وی ادامه داد: از همان نخستین زلزله‌ای که در این منطقه رخ داد، تا زلزله اخیر، برادران فعال در گروه‌های جهادی خوی و روستاها پای کار هستند، در زمینه امداد، نجات و اسکان فعالیت می‌کنند، همه این‌ها را در کمترین زمان و با مشارکت استاندار، هلال احمر و... در حال پیگیری هستند.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی ضمن اشاره به تسریع در اسکان، خدمات‌رسانی، امدادرسانی و... گفت: قرارگاه ملی جهادی را با شعار خدمت بی‌منت در منطقه راه‌اندازی کرده‌ایم، در گروه‌های جهادی آذربایجان‌غربی و سایر استان‌ها، آمادگی لازم برای آواربرداری وجود دارد.

وی بیان کرد: براساس تدبیر فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تا رفع مشکل همه مردم و عمران همه خانه‌ها، سپاه در کنارشان خواهد بود. بیش از 400 گروه جهادی پای کار هستند، این گروه‌ها از 5 تا 15 نفر در تخصص‌ و مهارت‌های مختلف با تناوب زمانی مختلف مثل 20 روزه و 25 روزه خدمت می‌کنند؛ اخیرا یک گروه جهادی 150 نفره از تهران به منطقه اعزام شد که 20 روز مستقر شده و خدمت کردند.

شهسواری با اشاره به اهتمام برای بازسازی و آواربرداری گفت: برای مرمت و بازسازی همه خانه‌های آسیب‌دیده اقدام خواهد شد؛ که دستگاه‌های اجرایی مختلف، خیرین و... پای کار هستند.

انتهای پیام
captcha