برگزاری نشست هماهنگی گرامیداشت ۱۲ فروردین و روز قدس
کد خبر: 4130280
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱
در چهارمحال‌وبختیاری

برگزاری نشست هماهنگی گرامیداشت ۱۲ فروردین و روز قدس

نشست هماهنگی برنامه‌های سالروز استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی و ستاد انتفاضه و قدس در چهارمحال‌وبختیاری با حضور نمایندگان دستگاه‌ها برگزار شد.

موسی انصاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، موسی انصاری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری امروز هشتم فروردین‌ماه در «نشست هماهنگی برنامه‌های سالروز استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی و ستاد انتفاضه و قدس» در سالن جلسات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با تبریک سال جدید و گرامیداشت ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: امسال مقرر شده است که ویژه‌برنامه بزرگداشت ۱۲ فروردین در روز جمعه ۱۱ فروردین و قبل از اقامه نماز جمعه با حضور نمازگزاران و روزه‌داران در میعادگاه‌های نماز جمعه شهرکرد و دیگر شهرستان‌ها برگزار شود.

وی ادامه داد: با توجه به مناسبت‌ پیش رو می‌طلبد که دستگاه‌ها این روز تاریخی را با تبیین جایگاه و نقش همه‌پرسی و رأی قاطع به جمهوری اسلامی و تأیید مشروعیت و مقبولیت نظام اسلامی برای عموم مردم به‌ویژه نسل جوان روشن کنند.

انصاری با اشاره به وظیفه نهادهایی چون آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و ...، تصریح کرد: انتظار می‌رود که این نهادها در فضای مجازی و برای جامعه مخاطب بزرگی که در اختیار دارند، برنامه‌هایی را جهت تبیین این مناسبت مهم پیش‌بینی کنند همانطور که امام خمینی(ره) ۱۲ فروردین را از بزرگ‌ترین اعیاد ملی و مذهبی دانسته‌اند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با اشاره به اهداف پیش‌بینی شده جهت بزرگداشت ۱۲ فروردین و روز جمهوری اسلامی، بیان کرد: بازخوانی چگونگی تثبیت ساختار جدید سیاسی و اجتماعی ایران، تبیین جمهوریت و اسلامیت از دیدگاه امامین انقلاب، تبیین ظرفیت کارآمدی و کارنامه جمهوری اسلامی، معرفی جمهوری اسلامی به عنوان شکلی نوین از ساختار مردم‌سالاری دینی، برجسته‌سازی نظام سیاسی مبتنی بر ولایت فقیه، ترویج آرمان‌های انقلاب و ... از اهم این اهداف هستند.

انصاری در خصوص برخی انتظارات اعلام شده به نهادها و دستگاه‌ها برای بزرگداشت روز جمهوری اسلامی در استان، گفت: آذین‌بندی و فضاسازی ادارات و معابر و میادین بزرگ شهر و انتقال پیام به مردم و مسافران نوروزی استان، محور قرار دادن پرچم مقدس جمهوری اسلامی به‌عنوان مرکز ثقل تمامی برنامه‌ها، پیش‌بینی برنامه‌های سخنرانی در مساجد و نمازهای جمعه، راه‌اندازی پویش‌ها و هشتگ‌ها در فضای مجازی از سوی فعالان این حوزه، فضاسازی تبلیغی اماکن گردشگری، پایگاه‌های بهداشتی، درمانی، حمل و نقل عمومی و ... و ارائه اقلام فرهنگی و تبلیغی برای مسافران نوروزی و ... از جمله این انتظارات است.

اهم اهداف بزرگداشت روز جهانی قدس در استان

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در بخش دوم این نشست با اشاره به در پیش بودن روز قدس و برنامه‌های پیش‌بینی شده برای گرامیداشت این روز در استان، توضیح داد: این روز به رسم هر سال با راهپیمایی پرشکوه آحاد مردم به عنوان برنامه شاخص و اصلی همراه خواهد بود.

انصاری ادامه داد: راهپیمایی روز جهانی قدس در شهرکرد از چهاراه بازار به سمت مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود که نظیر این برنامه به‌طور همزمان در اکثر شهرها و روستاهای استان برگزار خواهد شد.

انصاری تأکید کرد: در این مناسبت نیز مقوله تبیین باید سرلوحه کار قرار گیرد زیرا تا زمانی که تبیین و روشنگری و شبهه‌زدایی نیفتد، گره‌ها و نقاط تاریک اذهان رفع نخواهد شد و جوانان اقناع نمی‌شوند.

وی تصریح کرد: بازخوانی کارنامه ننگین رژیم صهیونیستی، انعکاس روحیه سلطه‌ستیزی و محکومیت و اعلام انزجار به سلطه‌گران حامی رژیم اشغالگر قدس، تبیین چرایی سکوت برخی دولت‌های اسلامی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی، برجسته سازی نقش محوری جمهوری اسلامی در راهبری و فرماندهی مقاومت ملل محروم علیه صهیونیستم، تقویت حمایت مسلمانان از ملت مظلوم فلسطین و دفاع از قدس شریف و ... از مهم‌ترین اهداف برپایی برنامه‌های گرامیداشت روز قدس در استان است.

انصاری در پایان گفت: در کنار آماده‌سازی و فضاسازی میدانی که باید برای تبیین اهمیت روز جهانی قدس انجام شود، آماده‌سازی اذهان و افکار نیز حائز اهمیت است؛ برپایی برنامه‌های تبیینی و نشست‌های اغنایی در این راستا تأثيرگذار خواهد بود که به‌ویژه مدارس و دانشگاه‌ها در این خصوص بیشتر می‌توانند ورود داشته باشند.

انتهای پیام
captcha