مسئولان باید عوامل تورم را شناسایی و مرتفع کنند
کد خبر: 4130560
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸

مسئولان باید عوامل تورم را شناسایی و مرتفع کنند

مدیرمرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: مسئولان ذی ربط باید عوامل تورم را شناسایی و درصدد توقف و رفع آن اقدامات مثبتی انجام دهند از جمله عوامل تورم که در رشد تولید هم نقش بسزایی دارد رشد نقدینگی است.

سعید عسکری، مدیرمرکز بزرگ اسلامی غرب کشور

حجت‌الاسلام سعید عسکری، مدیرمرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در گفت‌وگو با ایکنا، در مورد شعار سال توسط مقام معظم رهبری گفت: نقش رونق اقتصادی در سایر مسائل سیاسی، اجتماعی و تربیتی بر کسی پوشیده نیست و برهمین اساس چندین سال است که محورهای شعار سال توسط مقام معظم رهبری، مسائل اقتصادی است.

وی افزود: دشمنان از طرق مختلف قصد فروپاشی نظام جمهوری اسلامی را دارند و یکی از حربه‌های سنگین آن‌ها به چالش کشیدن مسائل اقتصادی است چنانکه در بعضی کشورها موفق هم بوده است.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور بیان کرد: رهبری معظم انقلاب در این سال‌های اخیر هر سال بعدی از ابعاد اقتصاد را محور شعار سال قرار می‌دهند و بر همین اساس سال جاری را «مهار تورم و رشد تولید» نامگذاری کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تورم نقش مهمی بر زندگی و کسب و کار مردم دارد، ادامه داد: عدم کنترل تورم تمام نقشه‌ها و برنامه‌های شخصی، خانوادگی و عمومی را بهم می‌ریزد و حتی در رشد تولید هم تأثیرگذار است.

حجت‌الاسلام عسکری در ادامه گفت: مسئولان ذیربط باید عوامل تورم را شناسایی و در صدد توقف و رفع آن اقدامات مثبتی انجام دهند از جمله عوامل تورم که در رشد تولید هم نقش بسزایی دارد رشد نقدینگی است.

وی افزود: همت دولتمردان حداقل باید تلاش برای ایجاد تورم خزنده «آرام» باشد. تورم شدید و به ویژه بسیار شدید خواست دشمن و ناامید کننده دوستان و مردم انقلابی ایران اسلامی است.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور یادآور شد: از جمله عوامل کنترل‌کننده تورم عدم تمرکز بر اقتصاد تک محصولی «نفت» است چراکه با نوسانات قیمت نفت تورم هم به خودی خود قابل کنترل نیست و موجب ایجاد شکاف طبقاتی در سطح بسیار بالایی خواهد بود و اقشار کم درآمد بسیار آسیب می‌بینند، ضمن اینکه سرمایه‌گذاران هم اعتمادی به سرمایه‌گذاری ندارند.

انتهای پیام
captcha