پخش اذان از کلیسای میزبان ضیافت افطاری ایتام در اردن
کد خبر: 4130696
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵

پخش اذان از کلیسای میزبان ضیافت افطاری ایتام در اردن

یک کلیسا در شمال غرب اردن شاهد برگزاری مراسم افطاری ماه مبارک رمضان برای کودکان یتیم و پخش صدای اذان مغرب بوده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از شفقنا، شماری از انجمن های محلی در شهر السلط در شمال غرب اردن، امروز (پنج شنبه) در سالن کلیسای «صومعه لاتین» این شهر، مراسم ضیافت افطاری ماه مبارک رمضان برای ده ها کودک یتیم برگزار کردند که در جریان آن نیز، صدای اذان مغرب پخش شد.

در حاشیه ضیافت افطاری نیز، «رایه خلیفات»، یکی از شرکت کنندگان در سازماندهی آن، در گفت و گو با آناتولی اعلام کرد که این مراسم برای دومین سال است که برگزار می شود و نزدیک به 200 تن از ایتام، کودکان پناهگاه و کارگران شهرداری نیز در آن شرکت می کنند.

خلیفات ضمن تاکید بر این که السلط مانند سایر مناطق اردن از دیرباز از روحیه دوستی و محبت میان همه فرقه های مسلمان و مسیحی برخوردار است، افزود: بنابراین همان گونه که می بینی، افطاری و اذان از داخل سالن کلیسا و این مراسم را سه بار در ماه مبارک رمضان تکرار خواهیم کرد.

«میشل فشحو»، رئیس انجمن «محبت و رحمت» به عنوان یکی از نهادهای سازمان دهنده مراسم ضیافت افطاری نیز، در گفت و گو با این خبرگزاری تصریح کرد: ما از طریق این مراسم خواستیم بر پیام محبت و صلح و عمق رابطه مستمر در جامعه محلی میان مسلمانان و مسیحیان تاکید کنیم.

شایان ذکر است که السلط در 30 کیلومتری غرب شهر امان، پایتخت اردن، چهارمین شهر پرجمعیت این کشور است و در سال 2021 میلادی نیز، کمیته میراث جهانی وابسته به سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) با قرار دادن آن در فهرست میراث جهانی موافقت کرد.

انتهای پیام
captcha