ارائه 11 نوع مشاوره رایگان به بازدیدکنندگان نمایشگاه قرآن
کد خبر: 4130748
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۹

ارائه 11 نوع مشاوره رایگان به بازدیدکنندگان نمایشگاه قرآن

مدیر بخش مشاوره‌های قرآن‌بنیان نمایشگاه قرآن گفت: امسال نسبت به سال گذشته که در پنج ساحت کار مشاوره‌ای داشتیم، سعی کردیم این عدد را به ۱۱ ساحت برسانیم. تمام مشاوره‌ها در این بخش از نمایشگاه به صورت رایگان خواهد بود.

ارائه 11 نوع مشاوره رایگان به بازدیدکنندگان نمایشگاه قرآن

به گزارش ایکنا به نقل از ستاد خبری نمایشگاه قرآن‌ کریم، سیدمحمدحسین چاوشیان، مدیر بخش مشاوره‌های قرآن‌بنیان نمایشگاه قرآن در خصوص اقدامات این بخش در طول نمایشگاه گفت: امسال دومین سالی است که بخش مشاوره‌های قرآن بنیان در نمایشگاه قرآن حضور خواهد داشت، در دوره گذشته مشاوره‌های ارائه شده در پنج ساحت بود اما امسال این عدد را به ۱۱ ساحت رسانده‌ایم.

افزایش سه برابری مشاوران

وی ادامه داد: البته با این افزایش قطعاً باید مشاوران بیشتری هم به جمع ما اضافه شود که این امر اتفاق افتاد و مشاوران سه برابر نسبت به دور گذشته افزایش خواهند داشت.

مدیر بخش مشاوره‌های قرآن‌بنیان بیان کرد: مشاوران استفاده شده از بین اساتید دانشگاه و‌ شخصیت‌های حوزوی در رشته‌های روان‌شناسی، علوم تربیتی و خانواده خواهند بود.

پاسخگویی به شبهات نوجوانان

چاوشیان تصریح کرد: با توجه به اتفاقات اخیر در کشور، قطعاً شبهات و سوالات زیادی ذهن نوجوانان و جوانان ما را به خود مشغول کرده است، به همین منظور برای این قشر بخش جداگانه‌ای را در نظر گرفته‌ایم تا پاسخگوی شبهات آنها باشند.

پیش‌بینی فضایی برای نگهداری از کودکان

وی افزود: یکی از ابتکارات ما در این دوره مربوط به حوزه کودکان است، بر اساس تجربه سال قبل متوجه شدیم بسیاری از خانواده‌هایی که کودک داشته و نیازمند مشاوره هستند به دلیل اینکه شرایط نگهداری فرزندانشان برایشان سخت است از گرفتن مشاوره صرف نظر می‌کردند.

مدیر بخش مشاوره‌های قرآن‌بنیان ادامه داد: به همین خاطر فضایی را برای کودکان تعبیه کردیم که خانواده‌ها بتوانند فرزندان خود را در اختیار مربیان ما قرار دهند تا ضمن ایجاد فضای شاد قرآنی برای کودکان؛ خانواده‌ها نیز بتوانند از مشاوران ما بهره ببرند.

راه‌اندازی بخش ویژه روان‌سنجی هوشمند

چاووشیان یکی از بخش‌های پرمخاطب مشاوره‌ها در دوره قبلی را مربوط به مشاوره‌های حقوقی و فقهی خانواده عنوان کرد و افزود: امسال در این‌ بخش مخاطبان با افزایش مشاوران روبرو خواهند بود.

وی با بیان اینکه امسال بخش ویژه روان‌سنجی هوشمند را خواهیم داشت، ابراز کرد: در این قسمت مخاطبین بر اساس سامانه‌ای که در اختیارشان قرار داده می‌شود با وارد کردن شماره‌ خود لینکی دریافت خواهند کرد، پس از ورود به آن می‌توانند از خدمات روان‌شناسی بهره ببرند، سپس نتایج جلسات روان‌شناسی در اختیار درمان‌گرهای ما قرار می‌گیرد و آنها راهنمایی لازم‌ را انجام می‌دهند.

ارائه مشاوره‌های رایگان

مدیر بخش مشاوره‌های قرآن‌بنیان نمایشگاه قرآن با اشاره به حضور مشاوران از هر دو‌ گروه آقایان و بانوان تصریح‌ کرد: باز هم بر اساس تجربه سال گذشته مبنی بر انتظار بسیاری از علاقمندان برای گرفتن مشاوره در صف‌های طولانی، فضایی را با عنوان اطاق انتظار فراهم کرده‌ایم که علاقه‌مندان می‌توانند در این فضا استراحت کرده یا مهمان ما در افطار باشند تا نهایت زمان مشاوره‌های آنها فرا برسد.

چاوشیان همچنین از افزایش فضای محیطی غرفه مشاوران خبر داد و گفت: آنچه ما در‌ مشاوره‌های خود دنبال می‌کنیم ارائه راهنمایی‌هایی با نگاه دینی و تربیت معنوی است، در واقع برخلاف برخی مشاورانی که رویکرد غربی و لیبرالی در مشاوره‌های خود دارند. تمام مشاوره‌ها در این بخش از نمایشگاه به برکت قرآن به صورت رایگان خواهد بود.

یادآور می شود، سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۱۲ تا ۲۶ فروردین‌ با شعار «میخوانمت» در مصلای امام خمینی(ره) تهران برپا می‌شود. زمان بازدید از این نمایشگاه از ساعت ۱۷ تا ۲۴ خواهد بود.

انتهای پیام
captcha