روز قدس راهی برای هویت بخشی به امت اسلام است
کد خبر: 4133879
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲

روز قدس راهی برای هویت بخشی به امت اسلام است

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: روز قدس راهی برای هویت بخشی به امت اسلام بوده و تنها نام قدس نیست بلکه سخن از تمام جهان اسلام است.

حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی، قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبیحجت الاسلام غلامحسین نوفرستی، قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی در رابطه با اهمیت روز قدس در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: امام خمینی(ره) از فلسطین به عنوان پاره تن اسلام تعبیر می‌کنند و در واقع قدس نمادی از جهان اسلام است.

وی با بیان اینکه با نامگذاری روز قدس، نجات مسلمین از شر مستکبران و صهیونیست‌های جهانی مدنظر است، افزود: اکنون نجات فلسطین به یک جریان بزرگ تحت عنوان جبهه مقاومت تبدیل شده که هر روز  بزرگ‌تر می‌شود که بخشی از آن به دلیل حرکت انقلابی ایران است.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی بیان کرد: خوشبختانه بعد از 44 سال از پیروزی انقلاب و فرمان امام راحل روز قدس یک وضعیت جدید و رو به رشدی پیدا کرده و در واقع امت اسلامی هویت خود را پیدا کرده و انسجام عظیمی به نام جبهه مقاومت شکل گرفته است.

نوفرستی با بیان اینکه این آرمان امروز محدود به فلسطین نیست، تصریح کرد: در هر نقطه‌ای که مسلمانی وجود دارد می‌تواند در مقابل صهیونیست‌ها و استکبار جهانی از توانمتدی خود استفاده کرده و پیوسته رو به رشد و عالی باشد.

وی با بيان اينکه همانطور که رهبر معظم انقلاب اعلام کردند 25 سال آینده چیزی تحت عنوان رژیم صهیونیستی نخواهیم داشت، ادامه داد: استکبارگران صهیونیست در حال فروپاشی عظیمی هستند که در اعترافات خود نیز اعلام کردند.

نوفرستی با بیان اينکه همیشه در طول تاریخ جریانات مخالفی نیز داریم که مخالف این حمایت‌هاست، افزود: اگر دقت کنید این افراد با تحلیل‌های سطحی و غیرمنطقی و شعارهای سطحی به دنبال دوری از جریان‌های مقاومت هستند و سعی می‌کنند هجمه‌ها را افزایش دهند تا سلطه استکبار همواره وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه در فضای حقیقی و مجازی باید به دور از سطحی‌نگری‌ها به دنبال آرمان دوری از استکبار باشیم، تصریح کرد: روز قدس در واقع راهی برای بیداری امت اسلامی است و به سبب همین بیداری است که امروز جهان اسلام موقعیت خود را پیدا کرده، صهیونیست‌ها آرامش ندارند و هر روز شاهد پیروزی‌های بیشتر هستیم.

نوفرستی ادامه داد: انسجام امت اسلامی و تفکر حاج قاسم‌ها که برگرفته از همین جریان است باعث شد تا داعش از بین رود و شهدای مقاومت به ما آموختند که باید عزت و استقلال داشت تا هویت اسلامی خود را حفظ کنیم.

وی با بیان اينکه جریان خطرناک داعش به برکت هویت پیدا کردن مسلمین از صحنه روزگار حذف شد، تصریح کرد: حضور مردم در راهپیمایی روز قدس به جامعه شعور و جهت می‌دهد که هویت خود را پیدا کرده تا به عنوان یک برادر در کنار یکدیگر بوده و راه پیروزی را پیدا کنیم.

نوفرستی یادآور شد: بدانیم که اگر امروز بی تفاوت باشیم مسلمان نیستم و اکنون جریان بزرگ قدس در پیچ تاریخی به نفع اسلام به سر می‌برد و روز قدس به نماد مسلمانان تبدیل شده است.

انتهای پیام
captcha